Montseny
Una eina que assegura la qualitat en els serveis d'ús públic

El Parc Natural del Montseny renova la Certificació de Qualitat

$urlFileEntry

Punt Informació Museu Etnològic Montseny. Autor: XPN

10/07/2017

El dijous 15 i el dilluns 19 de juny va tenir lloc l'auditoria de renovació del sistema de qualitat del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny.

Des de l'any 2004, el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny compta amb la certificació del sistema de qualitat (Q de Qualitat). Aquest sistema assegura la qualitat en  l’atenció i els serveis d’ús públic que es realitzen a l’espai natural.

Després de tants anys de gestió, el sistema al Parc està ben consolidat, però l’auditoria anual permet la revisió dels procediments i proposa actuacions per a la millora contínua. Es realitzen auditories de seguiment anuals i, cada tres anys, té lloc una auditoria més extensa que s’anomena de renovació. Precisament, aquest 2017 s’ha fet l’auditoria de renovació.

Durant el dijous 15 de juny es va revisar tota la documentació del sistema i es van proposar millores per a una òptima gestió, tant de procediments, com de registres i maneres de funcionament per tal de fer complir la normativa i que aquesta eina sigui útil.

El Museu Etnològic del Montseny. La Gabella

El dilluns 19, va ser el torn de la revisió i inspecció sobre el terreny dels equipaments i serveis oferts i, en aquesta ocasió, es va visitar el Museu Etnològic del Montseny. La Gabella, a Arbúcies. Es van revisar les tasques que es realitzen al Museu com a punt d'informació d'Arbúcies i com a centre de documentació i es va visitar l’exposició i l’audiovisual que conté.

La visita va finalitzar amb el desplaçament a coll Castellar per a veure l’aparcament i la caseta d’informació de Montsoriu, que té horari d’atenció als usuaris en cap de setmana.

Des del febrer del 2016, la norma UNE ha passat l'homologació per convertir-se en una norma ISO. A partir d’ara, la norma de referència és la Norma UNE-ISO 18065:2016 Espacios Naturales Protegidos i és per això que durant l’any 2016 s’han realitzat els treballs d’adaptació al sistema de la norma i l’auditoria de renovació d’aquest any ja es basa en la nova normativa.

La Q de Qualitat no només és una norma, sinó també una eina de gestió que permet assegurar la qualitat en els serveis d'ús públic, considerant sempre la seva compatibilitat amb la protecció del patrimoni. El seu impulsor és la Secretaría General de Turismo del Ministerio de Economía i l'òrgan de gestió és l'Instituto para la Calidad Turística Española (ICTE).

Per a més informació, podeu consultar l’enllaç següent.

compartir

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Montseny,