Notícies d'activitats vinculades a la conservació de la biodiversitat

Xarxa de Parcs Naturals Ha estat inclòs en el 'Manual de Bones Pràctiques' de la UICN

El Programa SEFA, exemple de bona pràctica de conservació de la natura

Detall de la portada. Autor: CeUICN
20/03/2017

El Comitè Espanyol de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (UICN) ha publicat recentment el 'Manual de Bones Pràctiques en Conservació de la Natura'. El volum ofereix una selecció de les accions i línies de treball dels seus membres que constitueixen exemples d’experiències positives i contrastades en conservació del patrimoni natural, entre elles, el Programa de seguiment estandarditzat de flora amenaçada (SEFA) de la XPN.

Marina S'eliminaran impactes i es millorarà l'estat ecològic i social del tram final de la riera

S’inicien les actuacions de millora al torrent de Vallençana

Eliminacio de canya. Autor: XPN
17/03/2017

El mes de març han començat les actuacions de millora del tram final del torrent de Vallençana, al municipi de Montcada i Reixac i dins l’àmbit del Parc de la Serralada de Marina, promogudes pel Parc de la Serralada de Marina, l'Ajuntament de Montcada i Reixac i el Consorci Besòs-Tordera.

Collserola Es poden demanar les llavors al Centre de Documentació i Recursos del Parc

Novament per a escoles i entitats, llavors de tomàquet Mandó de Collserola

Llavors de tomàquet Mandó. Autor: CPNSC
15/03/2017

La varietat tradicional de tomàquet Mandó de Collserola ja té la marca de garantia Producte de Collserola, un distintiu per a mercaderies agroalimentàries de qualitat, proximitat, territori, identitat i de temporada, produïdes a Collserola.

En el marc d’un seguit d’accions de conservació de la biodiversitat

S'instal·len cinc caixes niu al Parc Fluvial del Besòs

Caixa niu ja instal·lada. Autor: Parc Fluvial
15/03/2017

S’han instal·lat cinc caixes niu als arbres de la llera del Parc Fluvial amb la finalitat de potenciar la reproducció d'ocells que, com la puput, el xot, les mallerengues o els pardals, nien en forats d'arbres. Les caixes niu han estat realitzades per alumnes de l’Institut Pompeu Fabra, de Badalona.

Litoral Amb la col·laboració de tècnics de la Societat Catalana d'Herpetologia

Seguiment del tritó verd a les basses del Parc en què es van alliberar larves

Tritó verd adult. Autor: CPSL
14/03/2017

Des del 2010, al Parc de la Serralada Litoral es desenvolupa el Projecte de recuperació del tritó verd (Triturus marmoratus), que es duu a terme en col·laboració amb la Societat Catalana d’Herpetologia (SCH).

Montseny Té sobreimpresa la versió en Braille

S'instal·la un plafó accessible sobre la granota roja al Parc Natural del Montseny

Plafó instal·lat. Autor: XPN
06/03/2017

S’ha instal·lat a l’itinerari adaptat de la Font del Frare el plafó informatiu sobre la granota roja (Rana temporaria) en què s’expliquen les característiques d’aquesta espècie d’alt interès de conservació així com les amenaces principals que rep, les accions de conservació dutes a terme i les maneres que hi ha de col·laborar amb la seva protecció.

Xarxa de Parcs Naturals | Diputació de Barcelona Organitzada entre el 23 i 25 de febrer a Vic

La Diputació de Barcelona, present a la 5a Fira de Biomassa de Catalunya

Detall d'estella amb sitja al fons. Autor: OTPMIF
06/03/2017

La Diputació de Barcelona va participar a la 5a Fira de Biomassa de Catalunya, que es va celebrar del 23 al 25 de febrer al recinte Firal El Sucre de Vic. En aquest certamen, organitzat també per l’Ajuntament de Vic, el Centre de la Propietat Forestal, el Centre Tecnològic Forestal, el Consell Comarcal d’Osona, el Clúster de la Biomassa i la Diputació de Girona, la Diputació de Barcelona hi mostrà la seva aposta d’augmentar les instal·lacions de biomassa en els equipaments públics, així com afegir consumidors privats a les xarxes públiques de calor.

Garraf L'objectiu és aconseguir una DO Espigalls del Garraf

El Parc del Garraf impulsa la recuperació de conreus d'espigalls

Presentació als camps de Can Grau. Autor: Diba
03/03/2017

El Parc del Garraf impulsa la recuperació de diversos conreus que antigament formaven part de l'activitat agrícola i econòmica dels habitants d'aquest territori. Un d'aquests productes locals és la col brotonera i espigall, un vegetal que s’està reintroduint al mercat com a producte culinari i d’alt valor nutricional. El projecte de recuperació de l’espigall al Parc del Garraf s’està realitzant amb la col·laboració de la Fundació Miquel Agustí, un equip de recerca al servei del sector agrícola vinculada a la Universitat Politècnica de Catalunya, juntament amb NODE Garraf, l’Ajuntament d’Olivella i l’Associació Espigalls del Garraf.

Litoral A prop de la Roca d’en Toni, a Vilassar de Dalt

Instal·lat un plafó informatiu d'un seguiment d'ocells (SOCC) al Parc de la Serralada Litoral

Plafó instal·lat. Autor: XPN
02/03/2017

El plafó informatiu s’ha elaborat amb la col·laboració de l’Institut Català d’Ornitologia (ICO) a partir de les dades del Seguiment d’Ocells Comuns de Catalunya (SOCC) del transsecte de Can Ràpia. Situat a prop de la Roca d’en Toni, al terme de Vilassar de Dalt, en ell es destaca la rellevància d’espècies lligades als espais oberts i a l’activitat agrícola com, per exemple, la cadernera, el gratapalles i el verdum, entre d’altres.

Xarxa de Parcs Naturals Al Zoo de Barcelona, on hi ha un centre de reproducció d'aquest amfibi

Es presenta el projecte europeu per preservar el tritó del Montseny

Moment de la presentació. Autor: Diba
27/02/2017

El tritó del Montseny, amfibi endèmic del Parc Natural i Reserva de la Biosfera, comptarà en els propers quatre anys d’un projecte LIFE de conservació i protecció finançat per la Unió Europea i impulsat i coordinat per la Diputació de Barcelona, juntament amb la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i el Zoo de Barcelona.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.

interest