Notícies d'activitats vinculades a la conservació de la biodiversitat

Garraf | Xarxa de Parcs Naturals Va combinar una part expositiva amb un bloc pràctic de censos de camp

Es realitza una jornada de treball del Programa SEFA al Parc del Garraf

Grup preparant un cens de camp. Autor: M. Vila / XPN
18/04/2017

El dijous, 6 d’abril, el Parc del Garraf va acollir una jornada de treball dedicada al Programa de seguiment estandarditzat de flora amenaçada de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona (SEFA). La sessió va comptar amb la participació de vint-i-cinc tècnics de conservació, guardes dels parcs i membres de l’ADF de Gavà.

Garraf | Olèrdola Es pot descarregar en PDF a la Llibreria de la Diputació

Editat el 'Pla de conservació del patrimoni natural i de la biodiversitat dels parcs del Garraf i d'Olèrdola'

Detall de la portada. Autor: Diputació de Barcelona
16/04/2017

La Diputació de Barcelona ha editat el Pla de conservació del patrimoni natural i de la biodiversitat dels parcs del Garraf i d'Olèrdola, que recull el treball realitzat pel grup de científics i experts amb la finalitat de preservar els valors naturals d'aquests dos espais protegits.

Montseny | Xarxa de Parcs Naturals Del 25 al 28 d'abril a Barcelona

Se celebra la 56a Reunió Científica de la Societat Espanyola per a l'Estudi de les Pastures

56a Reunió. Autor: SEEP
12/04/2017

El lema de la 56a Reunió és 'Renaturalització vs. ruralització (Rewilding vs. Re-farming)' i es pretén conèixer l'estat de la investigació al voltant del fenomen de l'abandonament de l'activitat ramadera a les pastures, un àmbit en què dos discursos gairebé oposats pugnen com a propostes de gestió.

Litoral A Premià de Dalt

Arranjament dels accessos a la font i l'ermita de Sant Mateu

Accessos a la font. Autor: CPSL
12/04/2017

La font i l’ermita de Sant Mateu són dos dels indrets més visitats del Parc de la Serralada Litoral. En el marc del conveni de col·laboració entre l’Obra Social 'la Caixa' i la Diputació de Barcelona per al desenvolupament d’actuacions de conservació de la biodiversitat als espais naturals, s’han fet treballs de condicionament i ordenació de l’accés a aquests punts tan coneguts.

Ho subratlla un article publicat a la revista 'Biodiversity and Conservation'

La conservació de la biodiversitat guanya quan ciència i gestió s'integren

Mostreig de flora amenaçada a Guilleries. Autor: XPN
03/04/2017

Un estudi destaca la necessitat d’un treball conjunt entre investigadors i gestors per tal d’aconseguir integrar el coneixement científic en la presa de decisions.

Montseny La Reserva de la Biosfera del Montseny és una de les cinc reserves participants

Trobada de la Xarxa de coneixements de la Xarxa Espanyola de Reserves de la Biosfera en el marc del projecte 'diálogosRB.net'

Moment de la jornada. Autor: RERB
03/04/2017

Amb el suport de la Fundació Biodiversitat del Ministeri d'Agricultura i Pesca, Alimentació i Medi Ambient, el projecte 'diálogosRB.net' (Xarxa de coneixements de la Xarxa Espanyola de Reserves de la Biosfera) ha iniciat la seva trajectòria a principis del 2017.

Xarxa de Parcs Naturals Ha estat inclòs en el 'Manual de Bones Pràctiques' de la UICN

El Programa SEFA, exemple de bona pràctica de conservació de la natura

Detall de la portada. Autor: CeUICN
20/03/2017

El Comitè Espanyol de la Unió Internacional per a la Conservació de la Natura (UICN) ha publicat recentment el 'Manual de Bones Pràctiques en Conservació de la Natura'. El volum ofereix una selecció de les accions i línies de treball dels seus membres que constitueixen exemples d’experiències positives i contrastades en conservació del patrimoni natural, entre elles, el Programa de seguiment estandarditzat de flora amenaçada (SEFA) de la XPN.

Marina S'eliminaran impactes i es millorarà l'estat ecològic i social del tram final de la riera

S’inicien les actuacions de millora al torrent de Vallençana

Eliminacio de canya. Autor: XPN
17/03/2017

El mes de març han començat les actuacions de millora del tram final del torrent de Vallençana, al municipi de Montcada i Reixac i dins l’àmbit del Parc de la Serralada de Marina, promogudes pel Parc de la Serralada de Marina, l'Ajuntament de Montcada i Reixac i el Consorci Besòs-Tordera.

Collserola Es poden demanar les llavors al Centre de Documentació i Recursos del Parc

Novament per a escoles i entitats, llavors de tomàquet Mandó de Collserola

Llavors de tomàquet Mandó. Autor: CPNSC
15/03/2017

La varietat tradicional de tomàquet Mandó de Collserola ja té la marca de garantia Producte de Collserola, un distintiu per a mercaderies agroalimentàries de qualitat, proximitat, territori, identitat i de temporada, produïdes a Collserola.

En el marc d’un seguit d’accions de conservació de la biodiversitat

S'instal·len cinc caixes niu al Parc Fluvial del Besòs

Caixa niu ja instal·lada. Autor: Parc Fluvial
15/03/2017

S’han instal·lat cinc caixes niu als arbres de la llera del Parc Fluvial amb la finalitat de potenciar la reproducció d'ocells que, com la puput, el xot, les mallerengues o els pardals, nien en forats d'arbres. Les caixes niu han estat realitzades per alumnes de l’Institut Pompeu Fabra, de Badalona.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.

interest