Notícies d'activitats vinculades a la conservació de la biodiversitat

Collserola Fins al 17 de novembre

Actuació fitosanitària sobre la població de processionària a Collserola

Moment del tractament. Autor: CPNSC
14/11/2017

Entre el 13 i el 17 de novembre s’actuarà, mitjançant l’ús d’un producte insecticida, a diferents pinedes del Parc Natural de la Serra de Collserola per reduir les poblacions de processionària. L’actuació es durà a terme principalment a Barcelona, Montcada i Reixac i diferents zones del Baix Llobregat.

Montnegre-Corredor També van col·locar una reixa protectora pels herbívors

Els voluntaris planten un centenar d'arbres a Can Bosc

Grup de voluntaris. Autor: Cercle Voluntaris
13/11/2017

El dissabte 4 de novembre, una trentena de voluntaris del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals van acostar-se a la finca pública de Can Bosc, al Parc del Montnegre i el Corredor, per plantar-hi cirerers, castanyers, serveres, pins i moixeres de pastor per tal de recuperar un antic bosc de pi pinyoner.

Garraf | Olèrdola 25 anys d'alliberaments han consolidat una població estable a la zona

S'alliberen 300 exemplars de tortugues mediterrànies al Parc del Garraf

Exemplar de tortuga. Autora: Patricia Golobardes
13/11/2017

El programa de reintroducció de la tortuga mediterrània occidental (Testudo hermanni hermanni) al Parc del Garraf va començar l’any 1992. Coordinat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya, enguany s’arriba als 25 anys.

Parc Fluvial Besòs Es vol afavorir l'aturada d'aus aquàtiques

Restauració del marge dret i esquerra de la desembocadura del riu Besòs

Plàntules a punt per plantar. Autor: Galanthus
13/11/2017

El dissabte 4 de novembre, els amics de Galanthus Natura amb el patrocini de Gas Natural Fenosa van realitzar una plantació al marge dret de la desembocadura del riu Besòs per tal de repoblar una zona malmesa a causa de la freqüentació incívica de persones i gossos que no respecten un espai naturalitzat amb finalitats ambientals.

Montnegre-Corredor Es preveu la incorporació dels municipis d’Argentona, Calella, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç de Montalt i Santa Susanna

Oberta la proposta de modificació de l'àmbit de l'espai natural protegit del Parc del Montnegre i el Corredor

Proposta de modificació. Autor: XPN
10/11/2017

Des de la seva creació l’any 1989, l’estructura territorial i social i el marc legislatiu del Parc del Montnegre i el Corredor han anat canviant. A l’actualitat, s’han endegat els treballs de modificació de l’àmbit de l’espai d’interès natural (EIN) per tal d’incloure aquelles zones dels municipis que han manifestat la voluntat d’incorporar-s’hi. Us convidem a fer-nos arribar les vostres aportacions i comentaris al procés.

Sant Llorenç-Obac | Xarxa de Parcs Naturals Jornades gratuïtes, prèvia inscripció

Ja podeu consultar el programa de la IX Trobada d'Estudiosos de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

Aufrany. IX Trobada Estudiosos. Autor: biodiversitat.cat
21/09/2017

Els propers 21 i 22 de novembre tindrà lloc la 9a edició de les Trobades d’Estudiosos al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, a l’edifici El Mirador de Castellar del Vallès. Us convidem a assistir com a públic a l'esdeveniment i, tant si feu investigació en una institució acadèmica o de recerca com si sou membres d’una entitat o ho feu a títol particular, a presentar una comunicació amb els resultats dels vostres treballs. Ja es pot consultar el programa amb les diverses presentacions.

Marina Fins l'1 de desembre

La Biblioteca Can Casacuberta de Badalona exposa la mostra 'Parc de la Serralada de Marina'

Detall de l'exposició. Autor: XPN
06/11/2017

El dijous 2 de novembre es va inaugurar l’exposició itinerant 'Parc de la Serralada de Marina' a la Biblioteca Can Casacuberta de Badalona, on podrà veure’s fins a l’1 de desembre. El fil conductor de la mostra és el personatge de la Marina, una noia laietana del poblat ibèric de les Maleses.

Litoral Amb la col·laboració de les ADF Serra de Marina, Teià i Alella i membres de la Societat Catalana d’Herpetologia

Actuació de millora de l'hàbitat per a la conservació del tritó verd

Feines de neteja. Autor: CPSL
27/10/2017

El Parc de la Serralada Litoral treballa en la conservació del tritó verd (Triturus marmoratus) des de l’any 2009. Una de les principals amenaces per a la supervivència de l’espècie és la desaparició o destrucció dels seus hàbitats per motius diversos.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.

interest