Notícies d'activitats vinculades a la conservació de la biodiversitat

Collserola S'han realitzat cinc actuacions de neteja en l'àmbit del Parc Natural

Balanç del Let's Clean Up Europe! a Collserola

Jornada de neteja a Les Escletxes del Papiol. Autor: CPNSC
29/05/2017

En l’edició d’aquest any, el Parc també ha estat escenari de diferents actuacions de neteja dins el Let’s Clean Up Europe!, una campanya de voluntariat ambiental que promou accions de recollida de deixades als espais naturals per alertar sobre la gran quantitat de residus que s’hi llencen de manera incontrolada.

Marina | Litoral | Garraf | Xarxa de Parcs Naturals Més de setanta espècies, moltes en regressió

Les papallones dels espais costaners de la Xarxa de Parcs Naturals

Migradora dels cards ('Vanessa cardui'). Autor: Oriol Massana
29/05/2017

El seguiment de papallones diürnes de Catalunya (CBMS), que es coordina des del Museu de Ciències Naturals de Granollers, inclou una sèrie d'itineraris dins de parcs purament mediterranis de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona: Parc de la Serralada de Marina, Parc de la Serralada Litoral i Parc del Garraf.

Del 2 a l'11 de juny, arreu de Catalunya

Torna la Setmana de la Natura amb més de 300 activitats

Imatge de la Setmana. Autor: Setmana de la Natura
22/05/2017

Coordinada des de la Xarxa de Custòdia del Territori (XCT) i la Xarxa de Voluntariat Ambiental de Catalunya (XVAC), l'objectiu de la campanya és afavorir que la gent conegui la natura, hi connecti i la visqui, per prendre consciència de la necessitat de tenir-ne cura.

Marina | Litoral | Montnegre-Corredor | Xarxa de Parcs Naturals El dijous, 15 de juny, a Mataró. Cal inscriure's prèviament

S'organitza una jornada sobre l'estat actual dels boscos del Maresme

Boscos afectats pel Tomicus. Autor: OTPMIF
13/05/2017

Bona part de les masses forestals del Maresme actualment es troben afectades, entre d'altres factors biòtics, per la presència de l'escarabat perforador Tomicus destruens que afecta principalment el pi pinyer (Pinus pinea). En arbres que han estat sotmesos a condicions d'estrès com la sequera dels darrers anys, el Tomicus destruens comporta la mortalitat d'un nombre important d'individus.

Campanya de participació ciutadana per recollir dades sobre la processionària

Processionària. Autor: (CC BY) John H. Ghent, USDA Forest Service
13/05/2017

El CREAF inicia una campanya de participació ciutadana a través de les xarxes socials per recollir dades sobre l’afectació dels boscos per la processionària. La iniciativa s’emmarca dins del projecte 'Boscos sans per una societat saludable', que impulsa la Fundació Bancària "La Caixa" i es presentarà oficialment en els propers mesos.

Sant Llorenç-Obac S’aplicarà el tractament a exemplars de les àrees periurbanes dels municipis propers al Parc Natural de Sant Llorenç

Projecte pilot per controlar la fertilitat de senglars en zones urbanes i periurbanes

Investigadors injectant la vacuna. Autor: M. Badia / Aj. Matadepera
30/04/2017

Investigadors de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), responsables de la Gerència d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona i dels municipis de Terrassa, Sant Cugat del Vallès, Matadepera i Vacarisses van presentar el dijous 27 d'abril la posada en marxa de la fase d’estudi de camp del projecte pilot per al control de la fertilitat en senglars urbans i periurbans. El primer tractament s'ha aplicat a un mascle al municipi de Matadepera.

Foix Membres de Còbit i guardes del Parc

Es retroba una espècie d’orquídia poc comuna al Parc del Foix

Abellera blava. Autor: Pedro Torres / XPN
30/04/2017

Aquest mes d’abril, el grup naturalista Còbit (Recerca i estudi de natura al Foix, Gaià i Anoia) i els guardes del Parc del Foix han localitzat, respectivament, dos rodals on estava present l’abellera blava, una orquídia difícil de trobar.

Montseny | Montnegre-Corredor | Xarxa de Parcs Naturals Adreçada als tècnics de conservació i guardes dels parcs que hi participen

La XPN i el Museu de Ciències Naturals de Granollers organitzen una jornada d’intercanvi d'informació sobre els seguiments de fauna

Assistents a la jornada. Autor: Museu CN Granollers
27/04/2017

El dimarts 4 d’abril va tenir lloc al Museu de Ciències Naturals de Granollers la 1a Jornada de transferència dels seguiments de papallones, petits mamífers, ratpenats i amfibis efectuats en el marc del Conveni de col·laboració per a l’execució del Pla estratègic de seguiment i recerca per a la conservació del medi natural de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona i el Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Garraf | Xarxa de Parcs Naturals Va combinar una part expositiva amb un bloc pràctic de censos de camp

Es realitza una jornada de treball del Programa SEFA al Parc del Garraf

Grup preparant un cens de camp. Autor: M. Vila / XPN
18/04/2017

El dijous, 6 d’abril, el Parc del Garraf va acollir una jornada de treball dedicada al Programa de seguiment estandarditzat de flora amenaçada de la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona (SEFA). La sessió va comptar amb la participació de vint-i-cinc tècnics de conservació, guardes dels parcs i membres de l’ADF de Gavà.

S'estan mostrant 1 - 10 de 20 resultats.

interest