Xarxa de Parcs Naturals El programa s'adreça a estudiants de 6è de primària

Coneguem els nostres parcs ofereix formació en línia

18/12/2014

El programa d'educació ambiental Coneguem els nostres parcs, adreçat als alumnes de 6è de primària, compta amb un nou entorn de formació en línia, que es va presentar el 16 de desembre al Recinte de l'Escola Industrial. A l'acte hi van assistir tècnics municipals,  professors-tutors, monitors i tècnics de la Diputació.

El programa escolar, que es va iniciar el curs 1982-1983, és promogut per la Gerència de Serveis d'Espais Naturals de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat. Diputació de Barcelona, amb la col·laboració dels Ajuntaments de la província. L'activitat és gratuïta i el transport escolar és subvencionat conjuntament entre la Diputació i els ajuntaments als quals pertanyen les escoles que hi participen. Des de fa uns anys, la organització és a càrrec de lavola cosostenibilitat.

Al gener del 2015, que comença la nova campanya, hi participaran 66 municipis, 226 escoles, 376 aules i uns 8.000 alumnes. Amb l'objectiu d'anar introduint els nous sistemes d'educació virtual, s'ha creat una plataforma web, un lloc de formació, informació, comunicació i interactuació dels diferents agents implicats: alumnes, professors, monitors, tècnics municipals i gestors del programa.

L'entorn virtual està organitzat en diferents apartats: eines, missatgeria, actualitat, recursos educatius, activitats, procediments, vídeos i galeries d'imatges. La difusió del programa també es farà a través de les xarxes socials de la Xarxa de Parcs Naturals.

La visita guiada, per educadors ambientals, als espais protegits de la Xarxa de Parcs Naturals completarà la 1a fase virtual. A més, a partir de l'any que ve també es podrà fer l'itinerari guiat al Parc Agrari del Baix Llobregat,  que se suma al programa juntament amb els altres espais naturals de la Xarxa: el Parc Natural del Montseny. Reserva de la Biosfera, el Parc del Castell de Montesquiu, l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona, el Parc del Montnegre i el Corredor, el Parc del Garraf i el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Per a més informació: telèfons: 934 022 420 i 938 515 158.

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, general,

Tags: educació ambiental,