Diputació de Barcelona Actuacions fetes a Sant Fost de Campsentelles

Programes d'infraestructures territorials de prevenció d'incendis forestals (PPI): execució d'obres

20/07/2017

En el marc de l'execució dels Programes d'infraestructures territorials de prevenció d'incendis forestals (PPI), cada any es planifiquen i s'executen les obres necessàries per crear i mantenir la xarxa d'infraestructures bàsiques de camins i punts d'aigua dels municipis de la província de Barcelona.

Un exemple d'aquestes obres és el municipi de Sant Fost de Campsentelles en el qual s'han invertit uns 11.000 euros per al manteniment i millora de 4,9 quilòmetres de la xarxa de camins forestals. El finançament de les actuacions ha estat en un 90% a càrrec de la Diputació de Barcelona i el 10% restant a càrrec de l'Ajuntament, les quals han consistit principalment en l'anivellat del ferm dels camins i desbrossada de la vegetació dels marges.

Cal destacar, però, l'actuació que s'ha portat a terme en el camí de Can Torrents Vell fins a enllaçar amb la urbanització La Conreria, on s'han pavimentat dos trams especialment conflictius degut al seu fort pendent. Aquests dos trams, amb una longitud de vint metres cada un, es malmetien en excés a causa de la velocitat que prenia l'escorrentia de la pluja.

Pel fet d’estar situat en plena zona forestal, s'ha procurat integrar tot el possible l'obra al medi per tal que el paviment de formigó causés el menor impacte visual possible. Per aconseguir-ho, s'ha tenyit el formigó de color terrós obtenint un millor mimetisme amb el terreny de la zona.

Més informació sobre el Programa d'infraestructures territorials de prevenció d'incendis forestals (PPI), aquí.

Podeu consultar més notícies de l'OTPMIF a les pàgines web següents: www.diba.cat/incendis - www.diba.cat/biomassa.

Font de la informació: Oficina Tècnica de Prevenció Municipal d'Incendis Forestals (OTPMIF)

Categoria: Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, Diputació de Barcelona, Prevenció incendis, Diputació de Barcelona, general,