Foix | Garraf | Olèrdola El projecte inclou el municipi de Cubelles

Es consolida el procés participatiu per implantar la Carta Europea de Turisme Sostenible als Parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix

02/02/2016

Els Parcs del Garraf, Olèrdola i Foix ja han consolidat el grup de treball necessari per poder implantar la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS). El procés es va iniciar el 2015 i  el passat dimecres, 27 de gener, va tenir lloc a la Pleta la segona sessió de treball oberta a entitats i persones vinculades al territori i a la gestió del turisme com a pas inicial per implantar aquesta acreditació.

La CETS l'atorga la Federació Europarc i suposa el reconeixement a un procés participatiu per definir una estratègia i un programa d'actuacions en matèria de turisme sostenible per al territori. És a dir, una planificació turística que faci compatible la conservació del territori amb la satisfacció de les empreses turístiques, les expectatives dels visitants i la població local.

La sessió va comptar amb una vintena d'assistents i hi van ser representades varies entitats, incloses administracions públiques, empreses dedicades al turisme així com consorcis mixtos dedicats a la promoció econòmica. L'ampli ventall de participants suposa un element clau per a consensuar una diagnosi turística del territori i garanteix la representativitat dels agents implicats en la gestió del turisme, un dels elements considerats fonamentals per part de la Federació Europarc.

Durant la sessió es van analitzar aspectes com ara la tipologia de visitants dels parcs, la gestió del seu patrimoni natural i cultural, els mecanismes de control de la qualitat turística presents a la zona, el tipus de negocis turístics que hi trobem així com la repercussió econòmica del turisme en la població local.

El projecte, de caràcter totalment voluntari, està impulsat pels Parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix, però en supera els límits ja que s'estén als termes municipals que limiten els parcs i també inclou el municipi de Cubelles.

El procés de treball, que compta amb l'assessorament de Repte Territorial SC, s'allargarà durant tot el 2016 i culminarà el mes de desembre quan s'entregui a Europarc tota la documentació treballada necessària per formalitzar l'adhesió a la CETS.

Actualment, la Xarxa de Parcs Naturals compta amb dos parcs acreditats amb la Carta Europea de Turisme Sostenible: el Parc Natural del Montseny i el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Categoria: Foix, Garraf, Educació ambiental, Olèrdola, general,