Garraf | Diputació de Barcelona Certifica la garantia de servei vers el visitant

Reconeixement al Parc del Garraf en Qualitat turística

22/06/2017

El Parc del Garraf, juntament amb 58 empreses i serveis de la comarca del Garraf, va obtenir la distinció de Compromís de Qualitat Turística (SICTED) el passat dimecres, 14 de juny, a Vilanova i la Geltrú.

La Pleta. Oficina del Parc del Garraf també va ser acreditada com a punt d’informació turística juntament amb dinou establiments més. En l’acte es van reconèixer les empreses i serveis turístics de la comarca pel seu compromís amb la qualitat turística i la seva implicació en l’atenció i informació als visitants.

L’acte va comptar amb la presència de la presidenta de NODE Garraf i alcaldessa de Canyelles, Rosa Huguet; el diputat de Turisme i alcalde de Sitges, Miquel Forns; i la segona tinenta d’alcaldia de Vilanova i la Geltrú i presidenta del Consell Comarcal del Garraf, Glòria García, que van emmarcar l’acte i van donar la benvinguda als assistents.

La qualitat turística com a concepte global

L’objectiu del SICTED és aconseguir que els diferents elements o agents que integren l’oferta d’una destinació turística gaudeixin d’una qualitat elevada i homogènia. La idea principal d’aquest sistema és la conceptualització del turisme com un tot, fent arribar la cultura de la qualitat de forma global a tots els subsectors, tant als estrictament turístics (transport, allotjament, restauració i oferta complementària) com a la resta de serveis a l’abast del visitant (comerç, transport local, equipaments públics i privats, etc.).

El Compromís de Qualitat Turística ofereix a les empreses formació i assessorament per començar a treballar la millora contínua en la seva gestió i processos i, per tant, la seva competitivitat i qualitat de servei vers els clients.

Turisme de la Diputació de Barcelona, juntament amb la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona, són els ens responsables de la coordinació i el finançament que comporta la implantació a la província del SICTED, que està promogut per Turespaña i per la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP).

Actualment, hi ha 213 destinacions a Espanya implantant el SICTED, amb un total de 5.443 empreses i serveis distingits (dades del 2016). A Catalunya s’han distingit el 2016 un total de 549 empreses i serveis; això suposa que a la demarcació de Barcelona hi ha un 8,76% del total de distingits de l’Estat espanyol i un 84,5% del total de distingits de Catalunya, sent la destinació de Catalunya la que té el nombre més alt de distingits.

El Projecte Punts d’Informació Turística

El Projecte Punts d’Informació Turística cohesiona la informació turística comarcal i busca, a través de diverses sessions, donar a conèixer als participants l'oferta turística de la comarca, amb presentacions i/o incloent visites presencials, aconseguint crear una xarxa d’informadors i prescriptors que disposin d’informació turística de qualitat a la comarca.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals i Diputació de Barcelona

Categoria: Garraf, Diputació de Barcelona, Diputació de Barcelona, general,