Foix | Olèrdola | Garraf Al Palau Maricel de Sitges

Tercera sessió del Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible

04/07/2016

El Palau Maricel de Sitges va acollir, dimecres 29 de juny, la tercera sessió del Fòrum Permanent de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) dels Parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix, amb la trobada de trenta participants, entre ells, representants dels ajuntaments dels municipis dels parcs, entitats conservacionistes, consorcis de promoció turística, empreses d'educació ambiental i empreses turístiques del sector privat.

L'objectiu de la jornada de treball era aprovar i completar el programa d'actuacions que compagina la descoberta del territori i la seva conservació amb les expectatives de les empreses turístiques del territori.

Aquesta era la tercera reunió de treball del Fòrum Permanent des de l'inici de l'any per tal de redactar conjuntament el dossier de candidatura de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) dels Parcs del Garraf, Olèrdola i el Foix. Les anteriors havien tingut lloc a Vilanova i la Geltrú i a Castelldefels.

En aquesta mateixa sessió, es va treballar en grups per tal de redactar el programa d'actuacions amb la pretensió que es duguin a terme a cinc anys vista. En aquest cas, el fòrum havia de validar les actuacions previstes dins els objectius de la Carta.

La pròxima sessió del Fòrum Permanent tindrà lloc el mes d'octubre d'enguany i ha de servir per presentar el dossier de candidatura. D'aquesta manera es clourà el procés de redacció del dossier, que és la mostra del treball en equip per tal de millorar i fer possible el turisme sostenible en l'àmbit de la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS).

La Carta Europea de Turisme Sostenible és una iniciativa de la Federació de Parcs Europeus (Europarc), que s'inscriu en les prioritats mundials i europees expressades a la Cimera de la Terra celebrada a Rio de Janeiro l'any 1992, i estableix els principis per a la gestió sostenible del turisme als espais naturals protegits, és a dir, una planificació turística que faci compatible la conservació del territori amb la satisfacció de les empreses turístiques, les expectatives dels visitants i la població local.

Actualment, la Xarxa de Parcs Naturals compta amb dos parcs amb aquesta acreditació: el Parc Natural del Montseny i el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. També estan adherits a la CETS el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i el Parc Natural del Delta de l'Ebre.

Us convidem a visitar la pàgina web sobre turisme sostenible als espais naturals que recentment la XPN ha posat en marxa. Hi trobareu tota la informació sobre la Carta Europea de Turisme Sostenible, més informació sobre les empreses acreditades, propostes d'activitats sostenibles així com notícies relacionades, documentació i publicacions i els requisits i compromisos necessaris de les empreses per obtenir aquesta acreditació.

Categoria: Foix, Olèrdola, Garraf, Educació ambiental, general,