Guilleries-Savassona S'acaba d'editar el díptic

Vine a descobrir l'itinerari senyalitzat 'Puigsec', a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona

16/02/2017

Es tracta d’un itinerari senyalitzat circular, curt i agradable, que connecta alguns dels espais d'interès hidrològic que envolten l'entorn de Sant Julià de Vilatorta. Les Set Fonts, la font de Puigsec, la bassa de Puigsec o la bassa del Brudon ens conviden a descobrir diferents formes tradicionals de captació i emmagatzematge d'un recurs tan valuós com és l'aigua.

L'itinerari sorprendrà el passejant amb àmplies vistes de l'entorn de Puigsec les quals conviden a entendre com aquests nuclis del segle X han contribuït a definir un paisatge fet d'interessants contrastos entre camps de conreu i exuberants forests.

El divers mosaic d'hàbitats que travessa l'itinerari ofereix al visitant un bon observatori de la fauna i flora que s'amaga entre els boscos, els marges dels conreus i els punts d'aigua. Als boscos mixtes de roure martinenc, alzina i pi roig és possible sentir el cant de la mallerenga o del pit-roig o trobar alguna pinya rossegada per un esquirol que vigilant observa des de les alçades.

Entre els esbarzers i rosers silvestres dels marges del camps s'amaguen el conill de bosc o la perdiu roja, que poden sortir de sobte en carrera fins a un nou amagatall. No han de passar desapercebuts els singulars roures de la pista del Perer o alguns exemplars del protegit boix grèvol que es poden trobar al llarg del recorregut.

El Centre d’Informació de Sant Julià de Vilatorta, al Parc de les Set Fonts, ofereix una magnífica cloenda a aquest itinerari amb una didàctica exposició sobre els usos de l'aigua.

Característiques principals:

· Distància: 5,470 km

· Desnivell: 85,7 m

· Durada: 1 h 30 min

· Dificultat: baixa

· Senyalització: senyals de color rovell d’ou

Recomanacions:

Porteu calçat adequat, gorra, aigua i prismàtics; No llenceu deixalles ni arrenqueu cap mena de planta; Procureu no destorbar la fauna i no allibereu animals al medi; Respecteu l’activitat de les masies i explotacions agràries per on passeu; Vigileu amb la resta d’activitats que interaccionen en les pistes: trànsit de vehicles motoritzats, bicicletes, cavalls, etc.

Per a més informació, podeu consultar la pàgina web d’Itineraris dels Parcs o bé descarregar-vos el díptic aquí.

Si voleu conèixer la resta d’itineraris senyalitzats de què podeu gaudir tant a l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona com a la resta d’espais naturals protegits de la Xarxa de Parcs Natural, descarregueu-vos les app dels parcs i dels itineraris.

Categoria: Itineraris, Guilleries-Savassona, general,