Guilleries-Savassona Setembre, octubre i novembre

Viu el Parc desembarca a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona

28/07/2015

Per gaudir de la tardor a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona arriba la celebració de la desena edició del programa Viu el parc, amb propostes per gaudir de la natura i la cultura, tot passejant per diversos racons de l'espai natural i pels municipis que en formen part. Els actes centrals són la Matinal al parc (diumenge 27 de setembre) a la Font Trobada (Folgueroles) i la Poesia als parcs (11 d'octubre) a l'ermita de Sant Feliuet de Savassona (Tavèrnoles).

El programa Viu el parc compta amb tres eixos: els actes centrals, dirigits a tots els públics, que inclouen la Matinal al parc i la Poesia als parcs; les activitats als municipis, que desenvolupen actes i festes en els municipis que pertanyen a l'espai natural i el Programa escolar, adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels mateixos municipis.

La Matinal al parc tindrà lloc al parc de la Font Trobada de Folgueroles, el diumenge 27 de setembre, amb tallers de natura a càrrec d'ACER, circuit d'aventura amb rocòdrom, pont penjat i tirolina, a partir de les 10. 30 h. A les 12 h, la contacontes Caro Von Arend ens oferirà una selecció de narracions del poeta Jacint Verdaguer, basades en rondalles populars i llegendes. I a les 13 h, música de folk i ball per a tothom a càrrec de l'Os Pedrer.

El diumenge 4 d'octubre, de les 11 a les 14 h, el Centre d'Estudis dels Rius Mediterranis del Museu del Ter organitza una activitat per descobrir la fauna i la flora del pantà de Sau.

La Poesia als parcs s'aproparà a l'ermita de Sant Feliuet de Savassona, al municipi de Tavèrnoles, el dia 11 d'octubre, des d'on gaudireu d'unes vistes excepcionals mentre escolteu bona poesia.

El 18 d'octubre, hi haurà la VIII Fira de Sant Galderic, amb, a les 10 h, la celebració de la VIII Cursa de Sant Galderic (10 km pel municipi) i, a les 11 h, el mercat gastronòmic i d'artesans.

Finalment, el dissabte 21 de novembre, a Sant Julià de Vilatorta, durant tot el dia hi haurà tallers centrats en el món del cinema per a nens i nenes de totes les edats. I l'endemà, 22 de novembre, de les 10 a les 13 h, la sortida mediambiental des del Punt d'Informació de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona fins al parc de les Set Fonts, organitzat per l'Ajuntament de Sant Julià i MeteoVilatorta.

Els ajuntaments que conformen aquest espai natural us conviden a participar als diferents actes que han organitzat per al programa Viu el parc: Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta, Tavèrnoles i Vilanova de Sau us ofereixen un seguit d'activitats que us engrescaran a conèixer bonics racons dels seus territoris.

El Programa escolar d'enguany, adreçat com sempre a alumnes de 5è de primària, proposa un joc i una xerrada a l'aula per conèixer els elements més rellevants del parc, l'evolució del paisatge i la seva gestió. Una sortida conjunta completarà les activitats i els aproparà a l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona per tal que el coneguin i el gaudeixin d'allò més.

El programa Viu el parc us ofereix un munt d'activitats, variades i engrescadores, per apropar-vos al patrimoni natural i cultural de l'Espai Natural de les Guilleries- Savassona i dels municipis que el conformen.

Categoria: Viu el parc, Guilleries-Savassona, Cursos i tallers, Poesia als parcs, Conferències, Diversos, general,

Tags: viu el parc, poesia als parcs, espai natural guilleries savassona,