Litoral Martorelles també s'ha tornat a integrar al consorci aquest any

El Consorci del Parc de la Serralada Litoral s'amplia a 15 municipis amb la incorporació d'Òrrius

10/06/2016

En el Ple municipal del dijous 9 de juny del 2016, l'Ajuntament d'Òrrius va aprovar la incorporació formal d'aquest municipi al Consorci del Parc de la Serralada Litoral.

El consorci està constituït actualment per la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, els Consells Comarcals del Maresme i el Vallès Oriental i els municipis d'Alella, Argentona, Cabrera de Mar, Cabrils, la Roca del Vallès, Martorelles, Montornès del Vallès, Premià de Dalt, Santa Maria de Martorelles, Teià, Tiana, Òrrius, Vallromanes, Vilanova del Vallès i Vilassar de Dalt. Tan bon punt el Consell Plenari del Consorci n'accepti la incorporació, Òrrius esdevindrà el 15è municipi del parc i completarà el procés d'ampliació de l'EIN aprovat l'any 2013.

El Parc de la Serralada Litoral comprèn l'Espai d'Interès Natural la Conreria-Sant Mateu­-Céllecs, inclòs al Pla d'espais d'interès natural (1992), i es regeix pel seu propi Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge (2004).

Amb l'ampliació del PEIN l'any 2013, la superfície protegida va passar de 4.706 ha a 7.413 ha, amb uns límits ajustats a la realitat física i ecològica i al planejament urbanístic i territorial.

La incorporació de nou territori també va permetre incorporar més valors naturals, socials i culturals; nous àmbits amb espècies de flora i fauna d'interès, paisatges exemplars i indrets de valor geològic, alhora que va millorar la coherència ecològica i la connectivitat entre espais naturals que disminueixen la vulnerabilitat dels hàbitats.

El sector d'ampliació d'Òrrius permet la protecció i millora d'un dels sectors d'alzinars madurs més representatius del parc i incorporar l'àrea de nidificació d'astor, miloca i esparver.

El president del consorci, Andreu Bosch i Rodoreda, ha manifestat la seva satisfacció per aquesta iniciativa amb les declaracions següents:

"Com a president del consorci, transmeto el meu agraïment al Ple de l'Ajuntament d'Òrrius i especialment al seu alcalde i al govern per l'acord del Ple d'incorporació al consorci. Ampliem la complicitat institucional del món local amb aquesta incorporació històrica perquè, ara, tots els municipis dins el Pla especial de l'EIN de la Conreria-Sant Mateu-Céllecs serem dins el consorci.

També aprofito per recordar que Martorelles s'ha tornat a integrar al consorci aquest any, amb un acord de Ple impulsat pel nou govern municipal.

La incorporació d'Òrrius és  una gran notícia i respon a les converses mantingudes al llarg d'aquesta legislatura amb l'alcalde Jordi Rull. Al gener, va tenir lloc a l'ajuntament un acte públic per explicar el consorci com a ens gestor del Parc de la Serralada Litoral. També transmeto l'agraïment del diputat adjunt d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Jesús Calderer, i del director general de Polítiques Ambientals del Govern, Ferran Miralles, i dels altres ens consorciats."

Font de la informació: Consorci del Parc de la Serralada Litoral

Categoria: Litoral, general,