Litoral Dins el Viu el parc del Parc de la Serralada Litoral

La Matinal al parc porta la música, balls i tallers a l'ermita de Sant Mateu

24/05/2016

En el marc de la 14a edició del programa Viu el parc i de les activitats commemoratives del Dia Europeu dels Parcs, el diumenge 22 de maig els voltants de l'ermita de Sant Mateu, a Premià de Dalt, foren l'espai privilegiat en què es va celebrar la Matinal al parc.

De les 10.30 a les 14 h, els gairebé dos-cents assistents van gaudir de tallers de natura, manualitats, jocs i música per a tots els públics i van acabar ballant.

L'ordre del dia del diumenge 22 de maig estava format per un taller de plantes aromàtiques i culinàries, un altre de construcció d'un hotel per a insectes, a càrrec d'ACER; un taller de manualitats per fer la mascota del parc, en aquest cas un eriçó, amb material Jumping Clay; el farcell de jocs de Fefe i companyia, i tot amenitzat amb la música de Semproniana. Com a cloenda de la Matinal, la formació musical va ensenyar a petits i grans a ballar danses col·lectives i tradicionals.

Si bé el sol ens va acompanyar de bon matí, el cel es va anar tapant cap al migdia amb uns núvols baixos que pentinaven els arbres.

Cal agrair especialment la col·laboració dels propietaris de Can Riera de Sant Mateu per cedir la propietat per a la realització de la Matinal així com de les festes escolars.

A més a més d'actes ja tradicionals com la Matinal, el programa Viu el parc compta també amb el programa escolar, adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis del parc. L'entorn natural, el patrimoni històric i cultural, l'ús públic i la gestió dels parcs seran els eixos fonamentals del treball escolar. El Programa escolar d'enguany consta d'una visita a l'aula i d'una sortida conjunta a algun indret destacat del parc. Les dues activitats són complementàries i apropen els alumnes dels municipis del Parc de la Serralada Litoral al coneixement dels seus valors.

Font de la informació: ACER

Categoria: Viu el parc, Poesia als parcs, Dia Europeu dels Parcs, Educació ambiental, Parc a taula, Parc a taula, Poesia als Parcs, Litoral, general,