Sant Llorenç-Obac Més de 2.000 nens i nenes de l’àmbit del Parc Natural de Sant Llorenç

La Casa Nova de l’Obac acull les sortides escolars del programa Viu el parc

20/06/2017

Els dies 8, 9, 10, 11 i 12 de maig, un total de 2.025 alumnes de 5è de primària dels municipis de Castellar del Vallès, Matadepera, el Pont de Vilomara, Sant Vicenç de Castellet, Terrassa i Vacarisses van gaudir de diverses activitats sobre el patrimoni natural i humà del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

El relat d’un tresor perdut i l’aparició de la figura llegendària del bandoler Capablanca van ser el centre d’interès d’aquestes jornades. Durant la sortida, els nens i nenes van ser rebuts, a la Casa Nova de l’Obac, per un bandoler avariciós i astut que els va demanar ajuda en la cerca d’un tresor.

Aquesta narració va donar peu a la realització de quatre activitats sobre diversos aspectes del patrimoni del parc natural: una activitat sobre el bosc i les relacions entre plantes i animals, un joc de pistes a les runes de l’Obac Vell, un taller sobre el tipus de roca del massís de Sant Llorenç i una representació teatral, amb la participació dels alumnes, de la llegenda del bandoler Capablanca.

Durant aquestes dies es va comptar amb la col·laboració de dos actors, Nicolás Carvajal i Ivan Giménez, els quals van interpretar el personatge de bandoler Capablanca. Aquests van delectar als nens i nenes amb el seu humor i les seves peripècies.

El programa Viu el parc s'estructura en dues vessants, per una banda, els actes culturals i de lleure centrals, oberts a tothom, que inclouen propostes com la Matinal del parc o la Nit d'estels, i, per una altra, el programa escolar. Adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis de cada parc, és una excel·lent oportunitat per fer una trobada entre els infants de diferents centres en un espai natural proper a casa.

La campanya escolar consta de dues fases. Durant la primera, un monitor visita els alumnes a l'aula per oferir-los una xerrada introductòria sobre la sortida i sobre què és la Xarxa de Parcs Naturals, què és un parc natural i, mitjançant un joc, explicar-los la normativa d'aquest tipus d'espai protegit. La segona fase consta d'una sortida conjunta a l'espai natural més proper on, gràcies a diferents activitats i tallers, es complementa la visita a l'aula i els infants aprofundeixen en la descoberta de l'entorn.

Viu el parc és promogut per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona i gestionat per CIMA (programa escolar) i FUSIC (programa cultural).

Podeu ampliar la informació a la pàgina web i a la pàgina de Facebook del Viu el parc.

Font de la informació: Viu el parc (CIMA)

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, Viu el parc, Educació ambiental, Sant Llorenç-Obac, general,