Litoral Desaparegut del Baix Maresme

S'inicia el projecte de recuperació del gripau d'esperons al Parc

05/07/2017

Aquest 2017 s'ha iniciat al Parc de la Serralada Litoral el Projecte de recuperació del gripau d'esperons (Pelobates cultripes) en col·laboració amb la Societat Catalana d'Herpetologia i l'entitat Ursus Natura.

El gripau d’esperons és una espècie que es pot considerar desapareguda al Baix Maresme a causa dels canvis en els usos del sòl en les planes i les zones agrícoles, hàbitats principals de l'espècie.

El projecte ha començat amb la recuperació de larves procedents de basses naturals en estat avançat de dessecació on no tindrien possibilitats de supervivència. Els capgrossos han passat una fase de quarantena i un control biosanitari per descartar la presència de virus i fongs.

L'equip conjunt responsable del projecte va traslladar els primers exemplars a una bassa de l'Arborètum de Cabrils, on van ser alliberats. En total, van ser quaranta exemplars encara en fase larvària i onze amb la metamorfosi completada, com el que es pot observar a la imatge.

A partir de la tardor, caldrà trobar basses al vessant maresmenc que compleixin els requeriments d'aquesta espècie per tal de poder reintroduir-los en el medi i aconseguir l'establiment de noves poblacions.

Categoria: amfibis, vertebrats, Hidrologia, Gestió del medi, Recerca i seguiment, fauna, Litoral, Planificació i avaluació, Biodiversitat, hàbitats, general,