Marina Es va recrear l’activitat tèxtil, d’escriptura, etc.

Torna la vida al poblat ibèric de les Maleses

26/06/2017

Amb motiu de la Festa Major de Montcada i Reixac, el dissabte 3 de juny es va fer una recreació de la vida al poblat ibèric de les Maleses. L’activitat va estar desenvolupada pels alumnes i exalumnes de la matèria d'arqueologia i professors de l'INS Montserrat Miró de la ciutat.

Els centres excursionistes de Montcada van conduir els caminants fins al poblat i aquests es van trobar amb l’agradable sorpresa de ser rebuts pels habitants de les Maleses.

Un cop allí, van poder veure com funcionava l'activitat tèxtil, la producció de farina, la realització d'objectes d'adorn o un taller d'escriptura. També el cabdill i la seva família va rebre els visitants a casa seva.

La participació va ser molt alta i cal destacar, entre d'altres, la presència del grup de persones que els anys vuitanta eren uns joves que juntament amb la seva professora van iniciar la tasca de recuperació de la memòria històrica d'aquella gent.

En definitiva, tothom va poder gaudir d’una agradable jornada en què, per unes hores, es va recrear la vida de les gents que van viure en aquest indret fa 2.400 anys. S’espera repetir l’experiència l’any vinent.

Trobareu més informació sobre el jaciment ibèric de les Maleses en aquest enllaç.

Font de la informació: Museu Municipal de Montcada

Categoria: Marina, general,