Marina En el marc del conveni de col·laboració amb la Fundació Bancària 'la Caixa'

Millora de l'accés al Parc de la Serralada de Marina

22/05/2017

El torrent de l'Amigó, a Badalona, forma part d’un dels itineraris senyalitzats al Parc de la Serralada de Marina. El seu accés acompleix una doble finalitat com a entrada de Parc i com a zona de descans i repòs per a usuaris i visitants de l’Hospital Germans Tries i Pujol (Can Ruti).

El projecte ha tingut l'objectiu de restaurar, consolidar i valoritzar aquest espai d’estada i acollida i integrar-lo dins l’entorn natural del Parc, en uns terrenys propietat de l’Ajuntament de Badalona.

Els treballs han consistit en una delimitació dels espais que ha permès la creació de zones ben diferenciades segons el seu ús i objectiu, com són la separació de la zona de repòs amb bancs i la zona d’entrada al Parc amb una separació de zona enjardinada amb la pista forestal mitjançant la col·locació de pilones de fusta.

L’acte de presentació del 16 de maig va comptar amb la presència de l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater; el segon tinent d’Alcaldia i regidor de l’Àmbit de Badalona Pròspera i Sostenible, Àlex Mañas; el diputat adjunt d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Jesús Calderer; i la responsable del Projecte de Medi Ambient, Sònia Garcinuño, de la Fundació Bancària “la Caixa”.

La restauració de bancs i graderies ha consistit en la reconstrucció i consolidació dels murs de pedra existents com a base dels bancs, construint amb pedra collada vista i acabat amb fusta tractada, amb l’objectiu de posar en valor aquesta estructura i fer més acollidora l’estada dels visitants.

Finalment, s’han creat unes zones enjardinades amb la retirada d’obres obsoletes, tallada d’acàcies, plantació de roures i oms i sembra amb barreja d’espècies prat i d’albellatge.

Itinerari singular del Parc

La singularitat de l’itinerari del torrent de l’Amigó en el qual es troba la font de l’Amigó i que té el punt d’inici en aquest indret (en què coincideixen altres itineraris i senders de gran recorregut) rau en la vegetació, que està dominada per l’omeda, típica d’ambients humits mediterranis, amb clapes de roureda i roures de grans dimensions que han resistit els incendis forestals.

L’espai, propietat de l’Ajuntament de Badalona, té un doble ús: per una part és zona d’entrada del Parc i zona d’estada i repòs de treballadors i visitants de l’hospital. Precisament, temps enrere veïns activistes a iniciativa pròpia van construir alguns bancals per facilitar zones de repòs. Amb el temps, a causa de la facilitat d’accés i l’elevada afluència de persones, s’ha considerat adient la seva restauració i valorització com a entrada al Parc, mantenint aquest doble ús.

Aquest projecte s’ha desenvolupat en el marc del conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i la Fundació Bancària “la Caixa”. En l’execució dels treballs han participat quatre persones en risc d’exclusió social de l’empresa d’inserció Dimas.

Trobareu més informació d’aquest projecte en el vídeo següent.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Marina, Diputació de Barcelona, general,