Montnegre-Corredor A la Rectoria Vella de Sant Celoni

Èxit de convocatòria a la 12a edició de la Nit dels ratpenats

25/07/2016

Més de mig centenar de persones van participar, el 9 de juliol, a la jornada dedicada al coneixement dels ratpenats a la Rectoria Vella de Sant Celoni. Mitjançant contes, tallers, una xerrada i una visita nocturna els organitzadors van explicar per quins motius val la pena protegir-los i conservar-los.

El dissabte 9 de juliol, es va celebrar una nova edició de la Nit dels ratpenats al Parc del Montnegre i el Corredor. La proposta estava organitzada pel Museu de Ciències Naturals de Granollers, el Parc del Montnegre i el Corredor (Diputació de Barcelona) i l'Escola de Natura del Corredor, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sant Celoni.

La nit, que cada any s'organitza en un municipi diferent del parc, enguany es va celebrar a Sant Celoni. Totes les activitats que s'oferien (contes, tallers, una xerrada i una sortida) es van dur a terme al Parc de la Rectoria Vella.

Els contes van permetre que els assistents més joves es familiaritzessin amb els hàbits i la morfologia del ratpenat. El taller consistí en la construcció de ratpenats de llana i cartolina, amb papiroflèxia inclosa! A continuació, per aprofundir en el coneixement d'aquests mamífers, es va dur a terme la xerrada i, en caure la nit, els participants van poder seguir els vols de les ratapinyades, amb l'ajut dels detectors d'ultrasons i el guiatge expert de l'equip de Ciències Naturals del Museu de Granollers.

La Nit dels ratpenats s'organitza també, entre els mesos de maig i setembre, a altres vint-i-cinc localitats de Catalunya.

Trobareu més informació a l'enllaç següent.

Font de la informació: Escola de Natura del Corredor (ENC)

Categoria: vertebrats, fauna, Educació ambiental, Educació ambiental, Montnegre-Corredor, Biodiversitat, mamífers, general,