Montnegre-Corredor Organitzada pel Museu de Ciències Naturals de Granollers, el Parc i l'Escola de Natura del Corredor

Èxit de convocatòria de la 13a Nit Europea dels Ratpenats

10/07/2017

Més de quaranta persones van participar a la jornada dedicada al coneixement de les ratapinyades a Vallgorguina.

El dissabte 8 de juliol es va celebrar una nova edició de la Nit dels Ratpenats al Parc del Montnegre i el Corredor. La proposta estava organitzada pel Museu de Ciències Naturals de Granollers, el Parc del Montnegre i el Corredor i l'Escola de Natura del Corredor (ENC), amb la col·laboració de l'Ajuntament de Vallgorguina.

Les activitats es van realitzar en aquest municipi i els contes, el taller i la xerrada es van dur a terme al Museu del Bosc i la Pagesia. La sortida es va iniciar a la plaça de la Vila i continuà pels carrers de Vallgorguina fins arribar a Can Tustet.

Els contes van permetre que els assistents més joves es familiaritzessin amb els hàbits i la morfologia del ratpenat. El taller va consistir en la construcció de ratpenats de llana i cartolina.

A continuació, per aprofundir en el coneixement d'aquests mamífers, es va dur a terme la xerrada. En caure la nit, els participants van poder seguir els vols de les ratapinyades, amb l'ajut dels detectors d'ultrasons i el guiatge expert de l'equip del Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Es van detectar ratpenats caçant insectes pels carrers del poble i, un cop a Can Tustet, se'n va detectar un bevent aigua de la bassa de la finca.

La Nit dels Ratpenats s'organitza també a altres disset localitats de Catalunya entre els mesos de maig i setembre. Per a més informació, consulteu la pàgina web del Museu de Ciències Naturals de Granollers.

Font de la informació: ENC i XPN

Categoria: fauna, Educació ambiental, Ponències, Divulgació, Biodiversitat, vertebrats, Montnegre-Corredor, mamífers, general,