Montnegre-Corredor Un centenar de persones van participar en l'activitat

Èxit de la Jornada d'anellament científic al Parc de Can Jalpí

29/04/2016

Com cada primavera, la Jornada d'anellament organitzada pel Centre d'Informació del Parc del Montnegre i el Corredor, situat a Arenys de Munt, va ser tot un èxit. En aquesta ocasió es van anellar 53 individus de 21 espècies diferents i es van recuperar 17 individus que ja portaven anella. Entre aquests ocells ja anellats, es van trobar 3 individus, 2 mallerengues carboneres i un pica-soques blau, que tenien més de 4 anys d'edat, fet que es va poder saber perquè portaven una anella de l'ICO i els 3 havien estat anellats al Parc de Can Jalpí.

Enguany, els ocells més anellats han estat els pardals comuns (Passer domesticus) i els pardals xarrecs (Passer montanus) i s'han recuperat unes quantes mallerengues carboneres i blaves amb anella, ja que són les espècies més anellades al parc (193 Parus major i 175 Cyanistes caeruleus). En total, ja s'han anellat 1.267 ocells a Can Jalpí.

Com a curiositat, cal destacar que aquest any s'ha anellat per primera vegada al Parc de Can Jalpí una oreneta comuna (Hirundo rustica); també una tallareta vulgar, una garsa, 3 tórtores turques, 1 tudó, un raspinell, un rupit, una mallerenga cuallarga, un pinsà, 2 gratapalles i 1 gafarró, 5 verdums, 3 tallarols de casquet, 1 tallarol capnegre, 2 mosquiters de passa i 3 merles. En definitiva, una gran varietat d'espècies en poques hores i en un mateix espai.

L'activitat estava organitzada per l'Ajuntament d'Arenys de Munt amb la col·laboració del Centre d'Informació del Parc del Montnegre i el Corredor i l'Institut Català d'Ornitologia.

Trobareu més informació al bloc de la Central. Centre d'Informació del Parc del Montnegre i el Corredor.

Font de la informació: La Central. Centre d'Informació del Parc del Montnegre i el Corredor

Categoria: vertebrats, fauna, Educació ambiental, Montnegre-Corredor, ocells, Biodiversitat, Recerca i seguiment, general,