Montnegre-Corredor Al març es va haver de posposar a causa de la previsió meteorològica

Hortsavinyà acull la darrera de les festes escolars del programa Viu el parc

29/04/2016

El passat dijous 17 de març, la climatologia va impedir realitzar la tercera i última de les festes escolars del programa Viu el parc al Parc del Montnegre i el Corredor. Ràpidament, es va cercar una nova data perquè cap infant de les escoles previstes aquell dia es quedés sense gaudir dels tallers, activitats i espectacle final i, el dimarts 26 d'abril, Hortsavinyà es va omplir de nou amb 362 infants dels municipis de l'àmbit del parc.

El dimarts 26 d'abril, més de 350 alumnes van gaudir, després que la data prevista inicialment fos anul·lada a causa de la meteorologia, de la sortida conjunta a Hortsavinyà, dins del programa escolar Viu el parc, al Parc del Montnegre i el Corredor.

Acompanyats a estones pel sol i a estones pels núvols, durant el matí els infants van realitzar una activitat per conèixer la flora i fauna del parc; un itinerari de descoberta de l'entorn i, finalment, van poder experimentar amb els jocs d'enginy de Guixot de 8, construïts amb material reciclat. Desprès de dinar, l'espectacle a càrrec de Rah-mon Roma va posar el punt i final a la jornada.

Els centres educatius participants van ser l'escola Castell, de Dosrius; el Col·legi Cor de Maria, de Sant Celoni; Poblenou, de Pineda de Mar; Damià Mateu, de Llinars del Vallès; i les escoles de Mataró Montserrat Solà, Vista Alegre, Camí del Cros, Tomàs Viñas, Josep Manuel Peramàs i Germanes Bartomeu.

La campanya Viu el parc està promoguda per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona i gestionada per ACER (Associació per a la Conservació de l'Entorn i la Recerca). S'estructura en dues vessants, per una banda, els actes centrals, oberts a tothom, que inclouen propostes com la Matinal del parc o la Nit d'estels, i, per una altra, el Programa escolar adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis de cada parc.

La campanya escolar consta de dues fases. Durant la primera, un monitor visita els alumnes a l'aula per oferir-los una xerrada introductòria sobre la sortida i explicar-los què és la Xarxa de Parcs de Naturals, què és un parc natural i oferir-los, mitjançant un joc, coneixements sobre la normativa d'aquest tipus d'espai protegit.

La segona consisteix en una sortida conjunta a l'espai natural més proper on, gràcies a diferents activitats i tallers, es complementa la visita a l'aula i els infants aprofundeixen en la descoberta de l'entorn natural.

Font de la informació: ACER

Categoria: Educació ambiental, Montnegre-Corredor, Viu el parc, Educació ambiental, general,