Montnegre-Corredor Organitzades per Esports de la Diputació de Barcelona amb la col·laboració del parc

Jornades adaptades de senderisme al Parc del Montnegre i el Corredor

30/05/2016

Esports de la Diputació de Barcelona, amb la col·laboració dels responsables del Parc del Montnegre i el Corredor, van iniciar el passat 25 de maig una sèrie de jornades lúdiques de senderisme adaptat a persones amb discapacitat, complementades amb altres tipus d'activitats lúdiques i recreatives.

La Diputació de Barcelona, a través d'Esports i Espais Naturals, ofereix una nova activitat per millorar la integració de les persones amb discapacitat en un entorn natural: les Jornades adaptades de senderisme al Parc del Montnegre i el Corredor.

Aquesta activitat forma part del Catàleg de serveis 2016 de la Diputació en l'àmbit de l'esport local i es va desenvolupar a Can Bosc. Situat al municipi de Dosrius, aquest és un dels circuits inclusius que, amb el suport d'Esports de Diputació de Barcelona, s'han anat habilitant a diferents localitzacions de la província de Barcelona. L'itinerari està localitzat en la seva totalitat dins l'espai protegit del Parc del Montnegre i el Corredor.

D'aquesta manera, entre els mesos de maig i octubre d'enguany, persones amb discapacitat de 14 municipis de la demarcació tindran l'oportunitat de conèixer aquest espai natural gràcies a una jornada lúdica en què podran practicar el senderisme, jocs de pistes i altres activitats recreatives.

Els objectius de la proposta destaquen per buscar la millora de la qualitat de vida i benestar de les persones amb discapacitat a través de la pràctica esportiva en els circuits inclusius; introduir l'activitat física com a mitjà per treballar la relació social i la integració de la persona amb discapacitat en un entorn natural; crear un clima agradable i divertit que estimuli la comunicació i el treball en equip entre les persones assistents; difondre, promoure i realitzar activitats físiques i esportives en un entorn natural i intentar motivar el col·lectiu de discapacitats per a la pràctica del senderisme adaptat en el medi natural, i conèixer diferents entorns geogràfics i part de l'oferta de circuits inclusius existent.

Si voleu més informació sobre la resta d'accions encaminades a facilitar l'accés al medi natural a les persones amb discapacitats que es desenvolupen a la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona, consulteu l'enllaç següent.

Font de la informació: Diputació de Barcelona i XPN

Categoria: Montnegre-Corredor, Educació ambiental, general,