Montnegre-Corredor Programades el 15, 16 i 17 de març a Hortsavinyà

La pluja condiciona les festes escolars del programa Viu el parc

20/03/2016

Enguany, les precipitacions han afectat negativament el desenvolupament de les festes escolars de la campanya Viu el parc, a Hortsavinyà, dins el Parc del Montnegre i el Corredor. Tanmateix, més de 800 alumnes de les escoles dels municipis del parc han pogut gaudir dels tallers i activitats i de l'espectacle final.

El dimarts 15 de març, va tenir lloc la primera de les tres sessions programades. Un total de 415 alumnes de les escoles d'Arenys de Mar, la Batllòria, Fogars de la Selva, Sant Celoni, Sant Cebrià de Vallalta, Santa Maria de Palautordera, Tordera i Vilalba Sasserra van participar a la sortida conjunta a Hortsavinyà.

Durant la jornada, els infants van realitzar activitats de natura a càrrec d'ACER, jocs d'enginy de Guixot de 8 i un llangardaix amb Jumping Clay. Rah-mon Roma, amb el seu espectacle, va posar el punt i final a una jornada en què, malgrat la previsió de pluja, grans i petits van gaudir, fins i tot, d'alguna estoneta de sol.

L'endemà, dimecres 16 de març, el temps ja no va acompanyar i si bé es van poder fer les quatre activitats lligades a la flora i fauna; l'itinerari; Guixot de 8 i el taller de mascotes Jumping Clay, sobre les 14 hores va començar a ploure i es va haver de suspendre l'actuació de Rah-mon Roma.

En aquesta ocasió, els 412 estudiants participants provenien de les escoles de Llinars del Vallès, Sant Celoni, Palafolls i Pineda de Mar.

Finalment, el tercer i darrer dia programat, dijous 17 de març, la climatologia va impedir realitzar la festa escolar, que va haver de ser anul·lada. Tanmateix, actualment s'està buscant una nova data perquè cap infant de les escoles participants en aquesta tercera sessió es quedi sense la sortida escolar.

El programa Viu el parc és promogut per l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona i gestionat per ACER. S'estructura en dues vessants, per una banda, els actes centrals, oberts a tothom, que inclouen propostes com la Matinal del parc o la Nit d'estels, i, per una altra, el Programa escolar adreçat als alumnes de 5è de primària de les escoles dels municipis de cada parc.

Al seu torn, la campanya escolar consta de dues fases. Durant la primera, un monitor visita els alumnes a l'aula per oferir-los una xerrada introductòria sobre la sortida i explicar-los què és la Xarxa de Parcs de Naturals, què és un parc natural i oferir-los, mitjançant un joc, coneixements sobre la normativa d'aquest tipus d'espai protegit.

La segona fase consta d'una sortida conjunta a l'espai natural més proper on, gràcies a diferents activitats i tallers, es complementa la visita a l'aula i els infants aprofundeixen en la descoberta de l'entorn natural.

Font de la informació: ACER-Associació

Categoria: Educació ambiental, Montnegre-Corredor, Viu el parc, general,