Montseny A Masia Mariona

Acte de reconeixement a les participants en el Concurs de Receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny

12/04/2017

El dimecres 29 de març va tenir  lloc a Masia Mariona, oficina i seu del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, un emotiu acte de reconeixement a totes les participants del Concurs de Receptes de la Reserva de la Biosfera, organitzat la tardor passada als municipis del Montseny.

Joana Barber, directora territorial nord, va iniciar aquest reconeixement atorgant especial importància al fet que la cuina i la gastronomia local són un dels exemples més importants en què es lliga la relació d’homes i dones amb el seu territori, una característica que va fer encara més interessant participar en aquest projecte atès que el Montseny és Reserva de la Biosfera.

L’acte va poder aplegar a Masia Mariona la trentena de participants en el Concurs provinents dels quatre municipis organitzadors (Seva, Arbúcies, Viladrau i Montseny). Els membres del jurat: la directora territorial nord, un representant del Patrimoni cultural immaterial del Montseny, dels ajuntaments organitzadors, del Museu Etnològic del Montseny (la Gabella) i del col·lectiu CuinaVO van ser els encarregats d’agrair-los la seva participació al Concurs i d’oferir a totes les cuineres participants un obsequi.

El detall consistia en una cistella de productes de temporada del Montseny elaborats pels mateixos productors del territori amb nyores, carxofes, menta i fesols de La Botigueta de Mosqueroles, iogurts de la Granja del Montseny, embotits d’Ecosalgot i melmelades casolanes de La Manduca a Casa.

La jornada va ser molt entranyable i va refermar les ganes de repetir l’esdeveniment l’any vinent. Properament, a més, es publicarà un volum que reunirà les Receptes de les Reserves de la Biosfera Espanyoles, editat pel Ministeri d’Agricultura, Comerç i Turisme en el marc de la Xarxa Espanyola de Reserves de la Biosfera (RERB).

Si voleu conèixer les receptes guanyadores i veure’n les imatges, trobareu aquesta i més informació del Concurs de Receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny a l’enllaç següent.

Categoria: Montseny, general,