Montseny Participen joves de tretze nacionalitats

Camp de treball d'arqueologia al conjunt ibèric del Montgròs

05/07/2017

Des del dimecres 28 de juny i fins al 12 de juliol, el Conjunt Arqueològic del Montgròs, situat al terme municipal del Brull i dins el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny, acull un camp de treball internacional destinat a joves d’entre 18 i 29 anys.

En aquesta sisena edició del camp, organitzat per la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya i el Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació de Barcelona, hi participen un total de vint-i-tres joves de tretze nacionalitats diferents, juntament amb tres monitors que també col·laboren en les tasques d’excavació.

En el decurs del treball de camp es difondran entre els voluntaris coneixements de metodologia arqueològica i de cultura material a través del objectes trobats a l’excavació. Com a complement, es faran xerrades sobre historia antiga, materials arqueològics i una conferència sobre el Parc Natural del Montseny així com dues sortides culturals, una al jaciment ibèric del Pla de les Lloses i al castell de Tona, i una altra a la ciutat de Vic.

Aquest camp complementarà la recerca sistemàtica que es fa al jaciment i es treballarà a la porta bastida al segle IV aC, per avançar en el coneixement de l’accés al recinte fortificat i recuperar la configuració del terreny original. La Diputació de Barcelona finança la direcció tècnica de la recerca arqueològica i l’allotjament dels voluntaris, que també compta amb la col·laboració de l’Ajuntament del Brull i de la Xarxa de Parcs Naturals.

El conjunt arqueològic del Montgròs, que consta d’una important fortificació ibèrica dels segles V-III aC i d’un mas medieval dels segles X-XV, és propietat de la Diputació de Barcelona. El Servei de Patrimoni Arquitectònic Local té cura de la seva consolidació i restauració des del 1975 i, d’ençà del 1996, s’ocupa de totes les intervencions orientades al seu descobriment, restauració i explotació científica i cultural, tals com l’excavació arqueològica, la intervenció arquitectònica i l’adequació per a la visita.

Els vint-i-tres voluntaris que participen en aquest camp procedeixen, a més a més de Catalunya, d’Alemanya, Corea del Sud, Dinamarca, França, Grècia, Itàlia, Mèxic, Regne Unit, República Txeca, Rússia, Taiwan i Turquia.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Montseny, Diputació de Barcelona, general,