Montseny Les receptes guanyadores formaran part d'un llibre recopilatori

Es convoca el Concurs de receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny

26/09/2016

Amb la finalitat de mantenir viva una part molt important de la nostra cultura i de promoure la producció i el consum sostenible dels aliments locals, la Reserva de la Biosfera del Montseny i els ajuntaments d'Arbúcies, Montseny, Seva i Viladrau convoquen un concurs de receptes de cuina tradicional, adreçat als habitants del territori de la reserva.

La cuina tradicional d'una regió és l'expressió de segles de saviesa popular acumulada; un coneixement heretat que es refereix a l'ús dels recursos alimentaris i als seus valors nutritius i gastronòmics; un tret essencial de la identitat d'una societat i d'un territori, que ens arrela al territori i que dóna forma al nostre paisatge. La cuina desperta l'atenció i l'interès dels visitants forans, però, alhora, es troba amenaçada per una multitud de factors agreujats per la globalització i que van des de la dietètica fins a les tendències o modes del consum, passant pels interessos de la indústria alimentària. Aquest concurs té la intenció de mantenir viva aquesta part tan important de la nostra cultura i de promoure la producció i el consum sostenible dels aliments locals.

Per participar en el concurs caldrà inscriure's prèviament i portar el plat cuinat a un dels quatre actes que es convocaran oportunament (trobareu més informació a les pàgines web dels municipis):

· 9 d'octubre a Seva. Fira del Bolet.

· 1 de novembre a Viladrau. Ball de Bruixes.

· 5 de novembre a Arbúcies. Fira de Tardor.

· 20 de novembre a Montseny. Jornades Gastronòmiques de la Cuina del Senglar.

Les receptes guanyadores formaran part d'un llibre recopilatori de les millors receptes tradicionals de les reserves de la biosfera espanyoles.

Us convidem a participar-hi i a compartir els vostres coneixements. A més a més de la satisfacció de contribuir al desenvolupament sostenible del Montseny, podreu guanyar interessants premis.

Informació útil si esteu interessats a participar:

· Consulteu les bases del concurs en la convocatòria de cada ajuntament.

· Existeixen quatre categories: primer plat, segon plat, postres i tapa.

· Els participants podran presentar tantes fitxes de receptes com desitgin.

· De les receptes rebudes, hi haurà un jurat per a cada esdeveniment de cada municipi que proposarà un menú a l'equip gestor de la reserva que, al seu torn i també a través d'un jurat, seleccionarà el menú de la Reserva de la Biosfera del Montseny.

· Només es consideraran les fitxes oficials totalment emplenades.

· Les receptes hauran de ser presentades per persones, no per establiments de restauració.

· Només podran participar els habitants de la Reserva de la Biosfera del Montseny i hauran de lliurar les fitxes de les receptes personalment o enviar-la per correu ordinari, electrònic o qualsevol altre mitjà telemàtic.

· Les persones que no manegen els mitjans telemàtics podran ser ajudades per qualsevol altra persona per fer arribar la recepta al gestor.

· Les receptes han de ser típiques de cada territori i reuniran una sèrie de característiques com: tradicions, usos, sostenibilitat, productes locals, patrimoni immaterial, etc.

Més informació: p.montseny@diba.cat.

Font de la informació: Patrimoni Cultural Immaterial del Montseny i XPN