Montseny La propera cita és a Seva el diumenge 8 d'octubre

Èxit de la primera sessió del 2n Concurs de Receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny

07/09/2017

La primera jornada de la segona edició del Concurs de Receptes de la Biosfera va tenir lloc el dissabte 12 d’agost a Fogars de Montclús. La participació va ser bona i el jurat va tenir feina per decidir quins eren els millors plats. Les receptes guanyadores passen a la fase final.

En el marc de la Festa Major de la Costa del Montseny, el 12 d’agost l’Ajuntament de Fogars de Montclús va convocar la primera de les jornades del Concurs de Receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny 2017. Malgrat la calor i la intensa activitat al voltant de la Festa Major, set plats van presentar candidatura per als tres premis que s'atorgaven (en les categories següents: primer plat, segon plat i postres). La participació es pot considerar tot un èxit, tenint en compte el nombre d’habitants i el fet que era el primer cop que s’organitzava el Concurs en aquest municipi.

Un jurat format per l’alcalde, un cuiner professional i un jove gastrònom va tenir la missió de decidir quin dels tres primers plats, dels dos segons i de les dues postres eren els millors i, per tant, passaven a la fase final del certamen. El cuiner tenia les idees molt clares i no va acceptar posar ni oli ni sal a l’amanida, per poder apreciar millor la qualitat dels ingredients. I devien ser bons, perquè el plat es va imposar a un original gaspatxo que portava poma i a uns macarrons de verdures.

Més disputada va ser l’elecció del millor segon, perquè el civet de senglar, excel·lent i tan emblemàtic del territori, havia de competir amb un conill amb salsa de pastor fet amb la recepta de l’àvia de la cuinera. La salsa de pastor és un planta de la família de la farigola que es troba només en alguns llocs del Montseny, però això no va ser suficient per endur-se el primer lloc. Pel que fa a les postres, un excel·lent pastís Tatin acompanyat amb salsa de caramel, no va poder superar un extraordinari mató de cabra quallat amb herbacol.

Les tres guanyadores es van endur un lot de productes alimentaris i la satisfacció de passar a una fase final que, a la vista del nivell de la primera jornada, promet ser molt renyida.

A la pàgina de Facebook del Parc Natural del Montseny trobareu una selecció d’imatges de les receptes presentades a Fogars de Montclús.

Properes sessions

La següent cita és a Seva el diumenge 8 d’octubre i, més endavant, Arbúcies (dissabte 4 de novembre), Viladrau (diumenge 5 de novembre) i Montseny (diumenge 12 de novembre). Us en seguirem informant.

És important recordar que hi pot participar qualsevol persona, excepte restauradors, que resideixi en l’àmbit de la Reserva de la Biosfera del Montseny, no cal ser del municipi on es faci el Concurs.

Animeu-vos a participar i presentar les vostres receptes!

Més informació sobre el 2n Concurs de Receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny en aquest enllaç.

Balanç de la 1a edició del Concurs (2016)

La 1a edició del Concurs de receptes es va desenvolupar entre els mesos d’octubre i novembre del 2016 a Seva (9 d’octubre), Viladrau (1 de novembre), Arbúcies (5 de novembre) i Montseny (20 de novembre) i va aplegar vint-i-una receptes. En aquest àlbum de la pagina de Facebook del Parc Natural del Montseny trobareu imatges relacionades amb aquesta primera convocatòria així com les fotografies dels diversos plats guanyadors.

Font de la informació: IPACIM

Categoria: Montseny, general,