Montseny Les receptes formaran part d'un llibre

Ja es coneixen els guanyadors del concurs de receptes de la Reserva de la Biosfera del Montseny

23/01/2017

Durant els mesos d’octubre i novembre del 2016, la població local de l’àmbit del Montseny va poder participar al concurs culinari de receptes organitzat per la Reserva de la Biosfera del Montseny a fi i efecte de triar el menú de la Reserva de la Biosfera. La iniciativa ha reivindicat la manera com la gastronomia va lligada tant a la saviesa, el coneixement popular i la cultura, com a la producció i el consum locals.

Els actes de presentació dels plats es van realitzar a quatre municipis de la Reserva de la Biosfera: Seva (9 d’octubre), Viladrau (1 de novembre), Arbúcies (5 de novembre) i Montseny (20 de novembre), i a través d’un jurat amb representants dels municipis i de la Reserva de la Biosfera del Montseny el passat mes de desembre es van escollir els dos millors plats de cadascuna de les categories establertes: tapa, primer plat, segon plat i postres. En total, es van recollir vint-i-una receptes, tres de les quals van ser descartades pel jurat per no complir els requisits demanats.

Les receptes guanyadores s’han enviat als organitzadors del concurs d’àmbit estatal per tal que des del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient s’editi un llibre en què apareguin els menús de la Reserva de la Biosfera del Montseny. Ben aviat, la resta de receptes estaran disponibles en format digital.

Els plats guanyadors han estat els següents:

· Primers plats:

Trinxat de cigrons (Remei Picart).

Sopa de bolets (Montserrat Massaguer).

· Segons plats:

Farcellets de col (Francesca Riera).

Cargols amb conill (Rosa Rovira).

· Postres:

Crema catalana (Maria Glòria Rovira).

Flam de castanya (Consol Grau).

· Tapa:

Pa de fetge (Montserrat Recolons).

Codonyat amb formatge fresc (Erola Tort).

Properament s’organitzarà un acte públic amb tots els participants a Masia Mariona (Oficina del Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny) per fer un reconeixement públic a tots els participants així com per presentar els menús de la Reserva de la Biosfera del Montseny.

Per a més informació, podeu consultar l'enllaç següent així com veure totes les imatges dels plats guanyadors a l'àlbum de facebook de la pagina del Parc Natural del Montseny.

Categoria: Montseny, general,