Montseny El 21 i 22 d'octubre al Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny

Cap de setmana de creació poètica al Montseny dins el cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges

05/11/2017

Un total de deu poetes van participar, el cap de setmana del 21 i 22 d’octubre al Brull (dins el Parc Natural i Reserva de la Biosfera del Montseny), a la primera estada de creació poètica entorn el paisatge del cicle Poesia als parcs. Lletres i paisatges.

La proposta, iniciativa de Tramoia Produccions Culturals, va consistir a convidar deu dels poetes que han participat darrerament en el cicle "Poesia als parcs. Lletres i paisatges" a fer una estada de cap de setmana en un entorn privilegiat, amb la finalitat d’estimular la creació de poemes amb el paisatge com a pretext.

Durant l’estada es van realitzar activitats que permetessin als i les participants descobrir o conèixer amb major profunditat i endinsar-se en el paisatge proposat.

Els poetes participants van ser els següents: Lluís Calvo, Gemma Casamajó, Meritxell Cucurella-Jorba, Anna Gual, Núria Martínez-Vernis, Esteve Plantada, Xevi Pujol, Martí Sales, Guim Valls i David Ymbernon. Tots ells, de procedències territorials, edats i estils poètics diferents, van aprofitar bé l’estada, que va tenir lloc a l’allotjament rural La Morera (el Brull),  i les poesies resultants es van poder escoltar el diumenge al migdia al poble mateix. Malgrat que el recital estava previst a l’Hort del rector, el fred va aconsellar traslladar-lo a l‘interior de l’església del Brull, al qual van assistir-hi una cinquantena de persones.

El cap de setmana va cloure’s amb un dinar amb els participants. L’àpat va servir per acabar de reforçar la bona sintonia i el bon clima generat entre tot el grup i, clausurar així, la primera estada de creació poètica del cicle "Poesia als parcs. Lletres i paisatges".

Cal agrair la predisposició i col·laboració de l’Ajuntament del Brull i, en especial, del seu alcalde Ferran Teixidó.

Poesia als parcs. Lletres i paisatges és una iniciativa de la Diputació de Barcelona que compta amb el suport de la Institució de les Lletres Catalanes i s'emmarca dins el programa cultural Viu el parc de la Xarxa de Parcs Naturals. Actualment, Tramoia Produccions Culturals coordina el cicle.

Des de l'any 2004, aquest cicle ajuda a difondre la poesia com una expressió artística lligada a la natura i, especialment, als espais protegits de la Xarxa de Parcs Naturals i d'altres de fora de Catalunya. A més del canal Youtube, podeu trobar tota la informació al programa, la pàgina web i el Facebook de Poesia als parcs. Lletres i paisatges.

Font de la informació: Tramoia Produccions Culturals

Categoria: Viu el parc, Educació ambiental, Educació ambiental, Educació ambiental, Poesia als parcs, Montseny, Poesia als Parcs, general,