Parc Agrari

IV Premi Josep Oliva per als impulsors del projecte LIFE precursor del Parc Agrari

19/12/2016

El diumenge, 18 de desembre, es va fer entrega del IV Premi Josep Oliva a la cultura i la tradició pageses a l’equip tècnic que va dirigir el projecte LIFE precursor del Parc Agrari del Baix Llobregat.

Amb aquest premi, l'Ajuntament del Prat de Llobregat vol reconèixer les persones i entitats del nostre país que treballen per la difusió cívica i cultural dels valors de la pagesia, com a referents de sostenibilitat territorial i de transformació social i econòmica en aquests inicis de segle. La seva denominació és un reconeixement al pratenc Josep Oliva, el qual amb la seva trajectòria vital va fer d'aquests valors una manera de treballar la terra i de donar, des de la seva condició de pagès, sentit cívic a la seva aportació a la col·lectivitat.

Enguany, el guardó s’ha atorgat a l’equip tècnic que va ser responsable de la proposta i gestió del LIFE 96 ENV/E/264 "Elaboració de propostes tècniques i normatives i realització d’actuacions pilot per a la conservació, millora i promoció econòmica de la zona agrícola periurbana de la regió metropolitana de Barcelona. Projecte de Parc Agrari del Baix Llobregat".

Aquest premi coincideix amb el fet que el 2016 se celebren els vint anys de l’inici d’aquest projecte LIFE que van impulsar la Unió de Pagesos, la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal del Baix Llobregat, i que va significar l’arrencada definitiva del projecte de Parc Agrari del Baix Llobregat dos anys després (el Consorci es va crear l'any 1998).

El premi ha estat atorgat de manera col·lectiva als tècnics de les diferents administracions i de la Unió de Pagesos que van idear el projecte, però, sobretot, van  lluitar per la seva posada en marxa: Jordi Bertran, Manel Canes, Miquel Domènech, Enric Llarch, Antoni Montseny, Salvador Puig i Ismael Santonja.

Donar el guardó a l'equip impulsor del Parc premia l'essència de cooperació del projecte del Parc Agrari del Baix Llobregat, l'esforç per donar forma concreta a les demandes i anhels col·lectius i fer-ho cercant consensos i compromisos, per damunt de premiar una institució pública.

Per a més informació, podeu veure la notícia emesa a elprat.tv (min. 2:56).

Font de la informació: XPN i Ajuntament del Prat

Categoria: Paisatge, flora, fauna, Planificació i avaluació, Normativa, Parc Agrari, hàbitats, Hidrologia, Gestió del medi, general,