Els participants han remuntat el riu Besòs

45è Romiatge del Rocío al Parc Fluvial

24/05/2016

Com cada any, el Parc Fluvial del Besòs ha acollit les Germandats del Rocío que peregrinen des de les seves seus socials, anomenades Casa Hermandad, fins al municipi d'acollida, que aquest 2016 ha estat Terrassa.

La Hermandad Rociera Santo Ángel de Barcelona, la Hermandad Nuestra Sra. del Rocío de la Pau (A.R.A.C) o la Hermandad Rociera Virgen de la Rocina són algunes de les germandats participants en la peregrinació que ha transitat per l'interior del Parc Fluvial del Besòs des dels municipis de Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs o Barcelona.

Els romeus han accedit al parc per diferents punts segons la seva procedència i han remuntat el riu Besòs portant el simpecado sobre una carreta especialment engalanada i preparada per a l'ocasió.

El simpecado és una insígnia que conté una representació de la Verge que durant l'any descansa a la Casa Hermandad i que és presentada a la Verge del Rocío durant la festa del Pentecosta.

Normalment, la comitiva va encapçalada per nois i noies tocant un tambor, els segueix de ben a prop la carrossa amb el simpecado tirada per un cavall, i la tanca la resta de l'agrupació que camina a ritme dels tambors.

Els informadors del parc, en bicicleta i degudament identificats, han donat suport al personal de l'organització per evitar accidents derivats d'interferències amb altres activitats.

Font de la informació: Parc Fluvial del Besòs

Categoria: Parc Fluvial del Besós, general,