Afavorirà l’augment de la població d’espècies com el gripau corredor

Recuperació de la bassa d’amfibis de la desembocadura del riu Besòs

15/12/2016

Durant el mes de novembre, s’han dut a terme un sèrie d’accions per recuperar la bassa d’amfibis, ubicada al marge esquerre de la desembocadura del riu Besòs. L’actuació principal ha consistit a refer la forma de la bassa i instal·lar una nova lona impermeable que permeti la retenció de l’aigua.

La intenció de l’actuació ha estat recuperar l’habitat per afavorir l’augment de la població d’espècies com el gripau corredor (Epidalea calamita). Val a dir que la desembocadura del Besòs és una zona restringida al públic pel seu elevat valor biològic i paisatgístic. Els elements de més interès d’aquesta zona són la llacuna artificial i la diversitat de plantacions efectuades (tamariu, salat blanc, aloc, sarga, arç blanc i una mota de diverses plantes mediterrànies).

L’entitat organitzadora de l’actuació ha estat Galanthus, que ha comptat amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs i el suport de Gas Natural Endesa.

Font de la informació: Parc Fluvial del Besòs

Categoria: amfibis, vertebrats, fauna, Hidrologia, Biodiversitat, Gestió del medi, hàbitats, Parc Fluvial del Besós, general,