Sant Llorenç-Obac En el marc del projecte francès Epicorem

El Parc Natural de Sant Llorenç acull una sessió de treball sobre els coronavirus, a Mura

02/07/2016

En el marc del projecte francès Epicorem, els propers 4 i 5 de juliol tindrà lloc una reunió (Eco-épidémiologie des Coronavirus, de la faune sauvage à l'Homme: Risque d'Emergence). El primer dia de treball, dilluns 4, es farà a la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona, i l'endemà, dimarts 5, la reunió tindrà lloc al municipi de Mura.

El projecte Epicorem està concedit per l'Agència nacional de la recerca francesa i hi participen metges, veterinaris i biòlegs d'institucions molt prestigioses amb l'objectiu d'estudiar els coronavirus.

Els coronavirus produeixen malalties respiratòries i gastrointestinals que poden afectar tant els humans com els animals. Darrerament, s'han produït epidèmies importants a la Península Aràbiga (MERS) i a la Xina (SARS).

Precisament, una part dels estudis fets en el marc del projecte Epicorem s'han dut a terme amb la col·laboració del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac i la Fundació Barcelona Zoo.

Els resultats obtinguts al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac i la seva zona d'influència han estat importants ja que s'han estudiat diferents espècies de ratpenats durant uns 50 anys, entre les quals cal destacar el ratpenat de cova.

Sobre aquesta espècie es disposa de moltes dades, tant de les seves rutes migratòries, com del seu estat corporal durant el procés d'hivernació, i també sobre les afectacions per virus dels que són portadors, gràcies a les analítiques realitzades al llarg del temps. Per aquests motius, i per, a més, donar a conèixer el municipi de Mura i el parc natural, l'equip del Dr. Jordi Serra-Cobo, un dels experts col·laboradors del projecte, ha organitzat una visita al municipi i els seus entorns.

La Dra. Astrid Vabret de la Université de Caen Basse-Normandie-EA 4655–Unité de recherche Risques Microbiens és la responsable del projecte, en el qual també hi participen investigadors de l'Institut Pasteur–Laboratory for Urgent Response to Biological Threats (CIBU) de París, l'INRA (Institut National de la Recherche Agronomique)-ENVA (École nationale vétérinaire d'Alfort)-ANSES (Agence nationale de sécurité sanitaire de l'alimentation, de l'environnement et du travail)- UMR 1161 Virology, l'ANSES Nancy; Laboratory for rabies and wildlife, ANSES Ploufragan així com els experts següents: el Dr. François Montou, membre du comité d'éthique de l'INSERM (Institut National de la Santé et de la Recherche Médicale), i el Dr. Jordi Serra-Cobo, membre del Departament de Biologia Evolutiva, Ecologia i Ciències Ambientals de la Universitat de Barcelona i investigador de l'Institut de Recerca de la Biodiversitat (IRBIO).

Trobareu més informació sobre el projecte Epicorem a l'enllaç següent (en francès i anglès).

Font de la informació: Jordi Serra-Cobo i XPN

Categoria: Sant Llorenç-Obac, Divulgació, Biodiversitat, Gestió del medi, vertebrats, Recerca i seguiment, mamífers, fauna, general,

EpicoremEpicorem