Xarxa de Parcs Naturals | Sant Llorenç-Obac La fira, entorn el món de les discapacitats, tindrà lloc el 7 de juny a Terrassa

X edició de la Distrobada, amb presència de la Diputació de Barcelona

21/05/2015

La Distrobada d'enguany es fa el diumenge 7 de juny al Parc de Vallparadís, a la zona de la muntanyeta, a Terrassa. En ella, la Diputació de Barcelona tindrà ocasió de donar a conèixer les rutes teatralitzades inclusives i la cadira adaptada Joëlette, per a persones amb mobilitat reduïda.

La Distrobada està organitzada per la Coordinadora Capaç, integrada per les AMPA de les quatre escoles d'educació especial de Terrassa i per famílies de joves i adults amb discapacitat intel·lectual que ja estan a centres ocupacionals o centres de dia. El nombre de famílies que, actualment, la integren és de més de tres-centes.

La trobada vol mostrar als pares i mares de persones amb discapacitat intel·lectual l'oferta d'activitats educatives i d'oci adaptat alhora que té, també, un caire reivindicativa i crítica, atesa la progressiva degradació de les prestacions i serveis que reben els alumnes d'aquestes escoles.

La Casa Nova de l'Obac i la Diputació de Barcelona, mitjançant CIMA, hi seran presents en un estand en què es presentaran tots els recursos disponibles adreçats a l'accessibilitat als parcs per a tot tipus de discapacitats. L'accent, però, en aquesta 10a edició es posa en dues ofertes concretes. Per una banda, s'informa sobre les rutes teatralitzades inclusives, adaptades a diversos públics i discapacitats, "NatUra", al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac, i "Aigua", al Parc Natural del Montseny; i, per una altra, sobre el servei de préstec i les excursions a la carta amb la cadira adaptada anomenada Joëlette, adreçada a les persones amb mobilitat reduïda o sense mobilitat.

A més a més, CIMA i l'Escola d'Educació Especial Crespinell presentaran l'adaptació per a escoles d'educació especial del programa educatiu "Els exploradors de l'Art", que es realitza des de fa deu anys al Centre Cultural Terrassa. Així, a partir del curs vinent, aquest programa educatiu de les arts plàstiques, que fins ara només s'adreçava als centres educatius ordinaris, tindrà una versió adaptada per a les escoles d'educació especial. L'adaptació es programarà conjuntament entre els tècnics de CIMA i els mestres de l'Escola Especial Crespinell després d'un curs amb tres proves pilot que han funcionat cada cop millor.

Font de la informació: CIMA

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, Sant Llorenç-Obac, general,

Tags: accessibilitat, discapacitat, fira, joëlette, ruta teatralitzada inclusiva,