Sant Llorenç-Obac L'acció s’emmarcava en la campanya Let's Clean Up Europe!

Els voluntaris netegen una balma al Parc Natural de Sant Llorenç

16/05/2017

L’objectiu de l’activitat era retirar mobles, estris de cuina i altres objectes d’una balma ocupada. L’actuació estava emmarcada en la campanya Let’s Clean Up Europe! i es va dur a terme el dissabte 6 de maig a les Agulles de Mata-rodona, al municipi de Mura.

Un cop arribats a lloc, el tècnic d'ús públic i responsables del manteniment forestal del Parc van explicar als voluntaris el propòsit de l'actuació que consistia a retirar deixalles i objectes d'una balma.

Així, durant el matí els membres del Cercle van recollir fins a una vintena de sacs grans (50 l) plens de residus de l’interior de la balma i de l’entorn. Per tal de recollir les deixalles d’una manera més organitzada, van treballar en cadena.

Un cop finalitzada la tasca, que es feia en el marc de la campanya Let's Clean Up Europe! (una acció comuna que es realitza a tot Europa per tal de conscienciar sobre la quantitat de residus que aboquem de manera incontrolada a la natura i promoure'n la seva recollida), la balma va quedar lliure de residus i, ara, els visitants del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac podran gaudir de l’indret.

Amb la feina feta, la vintena de participants es van desplaçar fins a l’Àrea d’Esplai del torrent de l’Escaiola, on van poder gaudir del ja tradicional dinar de germanor.

Per a més informació sobre les activitats de voluntariat ambiental del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals, consulteu la seva pàgina web i pàgina de Facebook.

Font de la informació: Cercle de Voluntaris de Parcs Naturals

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, Cercle de voluntaris, Sant Llorenç-Obac, Educació ambiental, general,