Litoral Els voluntaris van eliminar tabac de jardí, ricí, Rumex sp i bleda

Millora ambiental i eliminació d'espècies al·lòctones a la pedrera d'Alella

30/05/2017

El dissabte, 20 de maig, un grup de 25 voluntaris del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals es van desplaçar al Parc de la Serralada Litoral, on van eradicar espècies al·lòctones a la pedrera d’Alella. Els participants van fer una gran tasca i es va aconseguir extreure 15 metres cúbics de plantes.

Els vint-i-cinc voluntaris participants van ser rebuts pel tècnic d’Ús Públic del Parc, Toni Navarrete, dos voluntaris de l’Agrupació de Defensa Forestal d’Alella, Leonardo Sánchez i Màrius Vila, dos guardes forestals del Parc, la Laura León i en José Vélez, i el tècnic de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Alella, Jordi Serrano.

El grup es va desplaçar amb autocar fins a la pedrera d’Alella per tal de dur-hi a terme una millora ambiental, eliminant espècies al·lòctones. Aquesta pedrera és un projecte de recuperació morfològica i restauració ecològica i els membres del Cercle van eliminar tabac de jardí (Nicotiana glauca), ricí (Ricinus communis), Rumex sp i bleda (Beta vulgaris).

Es van fer grups de treball de quatre o cinc persones que es van repartir en diversos trams de la pedrera d’Alella. Cada grup disposava de tisores de podar (grans i petites) i ulleres protectores i totes les tasques es van dur a terme sota el guiatge del tècnic i els guardes del Parc.

Els voluntaris van treballar en cadena i van tallar, trinxar i transportar les plantes fins al contenidor amb les quals es va arribar a omplir un contenidor de 15 metres cúbics, fet que va permetre obrir camins a la pedrera d’Alella.

Cap als volts de les 13 h, es va donar per finalitzada la tasca i el grup es va desplaçar fins al Celler Can Magarola, una de les masies més antigues d’Alella. Situada a la part més alta de la riera Coma Clara, ha estat testimoni des d’aquesta situació privilegiada de més de 700 anys de la mil·lenària història del poble. Per aquest motiu, fou triada com a seu del museu que havia de recollir el patrimoni històric, etnològic i museístic d’Alella.

Al Celler Can Magarola van poder gaudir d’un tast de vins del municipi d’Alella que van acompanyar amb un àpat de germanor al patí exterior.

Per a més informació sobre les activitats de voluntariat ambiental del Cercle de Voluntaris dels Parcs Naturals, consulteu la seva pàgina web i pàgina de Facebook.

Font de la informació: Cercle de Voluntaris de Parcs Naturals

Categoria: Educació ambiental, Educació ambiental, flora, Educació ambiental, Cercle de voluntaris, Gestió del medi, hàbitats, Litoral, Paisatge, general,