Xarxa de Parcs Naturals Amb accions i projectes amb els municipis que integren el Consorci

Conveni de suport a les activitats mediambientals del Consorci del Ter

05/10/2016

La Diputació de Barcelona i la Diputació de Girona han signat un conveni de col·laboració amb el Consorci del Ter per desenvolupar projectes en l'àmbit econòmic i mediambiental en el territori del curs del riu Ter que inclou seixanta municipis de cinc comarques barcelonines i gironines. La signatura del conveni va tenir lloc a Amer, en el transcurs de l'Assembla anual del Consorci, amb l'assistència del president de la Diputació de Girona, Pere Vila, el diputat adjunt d'Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, Jesús Calderer, i el president del Consorci, Joaquim Roca, juntament amb alcaldes i regidors integrants d'aquest organisme.

D'acord amb el nou conveni, les dues diputacions col·laboraran a parts iguals en el suport a les activitats i els projectes que realitza el Consorci del Ter, entre les quals hi ha la realització d'estudis i planificació integral de la conca del riu Ter, així com potenciar aquest territori a nivell econòmic, patrimonial, natural i social mitjançant accions i projectes amb els municipis que integren el Consorci.

La Diputació de Barcelona i la Diputació de Girona també donaran suport tècnic, tecnològic i econòmic per al desenvolupament d'aquestes activitats amb l'aportació de 25.000 euros anuals per part de cadascuna d'elles. El suport tècnic i tecnològic consistirà en prestar serveis d'assessorament puntual per part de les diputacions per desenvolupar les activitats programades.

Un riu d'especial importància per Barcelona

En la signatura del conveni es va fer referència a la importància del riu Ter en el desenvolupament econòmic i al progrés social del país, especialment gràcies a l'aportació d'aigua que ha realitzat, tant als municipis de la seva conca, com als de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Actualment, el riu Ter segueix aportant més de la meitat de les seves aigües cap a municipis i comarques barcelonines, raó per la qual el seu estat ecològic s'ha vist perjudicat pel poc cabal existent i, alguns anys, per tenir un règim hidrològic invertit. Aquest poc cabal també ha provocat problemes territorials, socials i econòmics i, en general, ha limitat les potencialitats dels territoris per on el riu transcorre.

El Consorci del Ter té nombrosos projectes de conservació dels espais naturals, de recuperació de la fauna i flora riberenca, de restauració i revalorització del patrimoni cultural fluvial, de dinamització territorial a través de la Ruta del Ter i d'actuacions de sensibilització pública i d'educació ambiental.

El Consorci del Ter té la seva seu a Manlleu i està integrat per seixanta ajuntaments i els consells comarcals del Ripollès, Osona, la Selva, Gironès i Baix Empordà, des de la seva capçalera fins a la desembocadura. D'acord amb els seus estatuts entre les seves finalitzats hi ha l'estudi i la planificació de la conca fluvial, potenciant el seu desenvolupament territorial i turístic, així com la seva participació en xarxes europees i internacionals.

Font de la informació: Diputació de Barcelona

Categoria: Xarxa de Parcs Naturals, Notícies d'arreu, general,