El Pla de Vigilància d'Incendis detecta un 73% més d'incidències l'estiu del 2016

08/10/2016

El  Pla d'Informació i Vigilància contra incendis forestals de la Diputació de Barcelona (PVI), que ha durat des del 17 de juny fins a l'1 de setembre, ha incrementat un 73% el nombre de deteccions d'incidències que podrien haver estat causa d'un incendi i un 37% el nombre d'informacions preventives, respecte l'any passat.

En total, durant el Pla d'Informació i Vigilància contra incendis forestals (PVI) s'ha aconsellat i informat 56.889 persones, s'han dissuadit 229 accions d'infracció i s'han detectat 712 punts de risc en el conjunt dels 268 municipis de la demarcació de Barcelona que participen en la campanya.

El pla de sensibilització d'aquest any ha comptat amb un equip de 255 persones contractades per a aquest dispositiu, 85 unitats mòbils d'informació per a tota la demarcació de Barcelona i 22 punts de vigilància fixa que han controlat un total de 472.979 hectàrees forestals.

229 dissuasions d'infraccions a la reglamentació d'incendis

Pel que fa a la detecció de punts de risc, destaquen les 229 dissuasions d'infraccions a la reglamentació d'incendis, com ara les cremes, les barbacoes sense mataguspires i els llançaments de petards (14%), que podrien haver estat causa d'un incendi.

Una altra tasca important que duu a terme el personal del PVI és la vigilància al llarg del territori. Aquesta temporada, els guaites situats en punts de vigilància fixa han donat el primer avís al centre de protocol del PVI el 50% de les vegades en incendis que han afectat a parcs i el 54% de les vegades que han afectat a municipis d'algun parc.

Disminueix el nombre d'hectàrees cremades

Aquest estiu s'han comptabilitzat 136 incendis en l'àmbit i horari del PVI. Fora de l'horari del PVI s'han produït 17 incendis més, set dels quals han tingut lloc a la nit. La superfície afectada per aquests incendis (184 ha) ha estat inferior a la mitjana dels darrers anys, i el 87% dels incendis (118) han afectat una superfície menor a una hectàrea.

Només tres incendis han superat les 10 hectàrees, que han estat a Sant Feliu Sasserra (86 ha), Montmaneu (29 ha) i Olivella (14 ha).

Per comarques, la més afectada ha estat el Bages, on des de l'inici de la campanya d'estiu s'han cremat 91 ha en 17 incendis, seguida de l'Anoia, amb 45,12 ha i 14 incendis; el Vallès Occidental, amb 19,09 ha i 15 incendis i la zona Penedès-Garraf amb 16,29 ha i 19 incendis.

Més informació a l'enllaç següent.

Si necessiteu una còpia impresa del dossier, si us plau, envieu un missatge a premsa@diba.cat i us el faran arribar al més aviat possible.

Font de la informació: OTPMIF / Diba

Categoria: Guilleries-Savassona, Montesquiu, Foix, Marina, Litoral, Olèrdola, Sant Llorenç-Obac, Garraf, Montnegre-Corredor, Collserola, Montseny, flora, Oficina Tècnica de Prevenció d'Incendis, Gestió del medi, Xarxa de Parcs Naturals, Biodiversitat, Meteorologia, Prevenció incendis, hàbitats, general,