Marina | Xarxa de Parcs Naturals A Sant Esteve de Palautordera, dins el Parc Natural del Montseny

Nit de poesia i gastronomia al Sopar estellesià

17/09/2016

El divendres 9 de setembre, vuitanta persones, el total de les localitats ofertes, van assistir al Sopar estellesià (en honor al poeta Vicent Andrés Estellés) celebrat a Sant Esteve de Palautordera, dins el Parc Natural del Montseny, en el marc del cicle 'Poesia als parcs. Lletres i Paisatges 2016'.

L'acte, que s'havia de celebrar a la plaça de l'Ajuntament i es va haver de traslladar al Teatre a causa  de l'amenaça de pluja, va consistir en un sopar elaborat per diferents restaurants i establiments del poble de Sant Esteve de Palautordera, els plats del qual estaven inspirats en els ingredients i elements presents en l'obra poètica de Vicent Andrés Estellés. Així, es van poder tastar creacions culinàries del Restaurant Pere Punyetes i el Restaurant La Granja, de la Pastisseria Vallflorida i la Pastisseria Vila regades pel vi i el cava servit per la Bodega Can Fufluns.

Al llarg del vespre, l'actor Joan Anguera va llegir i recitar fragments i poemes de l'autor homenatjat. Els comensals van escoltar des de coneguts poemes d'Estellés dedicats al vi, al pimentó torrat i a les albergínies fins a fragments de la peça "Coral Romput".

En acabar el sopar, es va convidar el públic a llegir les seves composicions preferides del valencià, proposta que va engrescar força nombre d'assistents. No van faltar aleshores les lectures dels poemes més populars de l'autor com, entre d'altres, "Els amants", "M'aclame a tu", "La rosa de paper" o "Assumiràs la veu d'un poble".

L'organització del Sopar estellesià va comptar amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sant Esteve de Palautordera i l'Associació Cultural de Sant Esteve de Palautordera.

Poesia als parcs. Lletres i paisatges és una iniciativa de la Diputació de Barcelona que compta amb el suport de la Institució de les Lletres Catalanes i s'emmarca dins el programa cultural Viu el parc de la Xarxa de Parcs Naturals. Actualment, Tramoia Cultura coordina el cicle. Des de l'any 2004, aquest cicle ajuda a difondre la poesia com una expressió artística lligada a la natura i, especialment, als espais protegits de la Xarxa de Parcs Naturals i d'altres de fora de Catalunya. A més a  més del canal Youtube, podeu trobar tota la informació a la pàgina web i al Facebook de Poesia als parcs.

Descarregueu-vos el programa complet d'enguany a l'enllaç següent.

Categoria: Parc a taula, Marina, Xarxa de Parcs Naturals, Poesia als parcs, Parc a taula, Viu el parc, Poesia als Parcs, general,