25 anys de parc

El Parc del Montnegre i el Corredor: 25 anys al servei del territori i de les persones

El 20 de juliol de 2014, el Parc del Montnegre i el Corredor va celebrar el 25è aniversari de la seva creació. La gestió d'aquest espai per la Diputació de Barcelona, es porta a terme en estreta col·laboració amb els 13 municipis que tenen zones dins el parc, propietat i institucions socials implicades.

L'objectiu principal del parc, situat a 50 km de Barcelona ha estat, des d'un principi, l'establiment d'un règim de protecció, conservació i millora del medi físic i el paisatge en col·laboració amb els organismes competents, propietat i usuaris del territori.

En aquests 25 anys, aquest objectiu s'ha traduït en la protecció dels valors naturals i culturals d'aquesta serralada, així com del patrimoni històric i arqueològic, testimoni de l'actuació de l'home sobre el territori. També ha donat suport les iniciatives orientades a millorar la qualitat de vida dels seus habitants i a promoure l'activitat econòmica i cultural que s'hi genera. Finalment, per garantir un ús ordenat del parc per part dels usuaris, han estat dissenyades estratègies i programes d'ús públic i educació ambiental, concebudes per tal que siguin compatibles amb la conservació i el respecte a la propietat.

Des de l'any 1989, hi ha hagut canvis significatius de caràcter legislatiu que afecten aquest territori, bàsicament en aspectes urbanístics, però també en el camp de la conservació de la biodiversitat, que fan necessari dur a terme els treballs tècnics oportuns per a una futura revisió i actualització de la normativa.

Activitats realitzades

Per commemorar aquest 25è aniversari, es van dur a terme les següents activiats.

- Notícia de l'acte
        - Presentació "25 anys de gestió al servei del territori i de les persones". Quique Rasche i Toni Bombí

La mirada del futur". Concurs de dibuix pels alumnes del programa Viu el parc

Els dies 10, 11 i 12 de març van tenir lloc a Hortsavinyà (Tordera) les festes escolars del programa Viu el parc al Montnegre i el Corredor del curs 2014-2015. Les festes apleguen nens i nenes de cinquè de primària de les  escoles dels municipis del parc que participen en el programa. En aquesta ocasió van ser prop de 1.100 escolars de 31 escoles, d'11municipis del parc. La trobada va consistir  en la realització de quatre àmbits d'activitats pels quals passaven, rotatòriament, tots els alumnes: un taller de flora, un taller de fauna, uns jocs amb materials reciclables a càrrec de Guixot de 8 i un itinerari guiat pels entorns. Al final, tots els alumnes gaudien d'un espectacle final de màgia. Abans de l'espectacle, cada dia es lliuraven els premis al concurs de dibuix que en ocasió del 25è aniversari del parc s'havia organitzat específicament en el context del Viu el parc. Els guanyadors rebien un lot de llibres, guies i cartells del parc per a l'aula. També la resta d'escoles rebien material de difusió del parc.

Us presentem els dibuixos guanyadors:

10 Març. Escola Germanes Bartomeu, 5è B. Mataró

11 Març. Escola Serra Miralles, 5è B. Tordera