Noticas vinculadas a la conservación de la biodiversidad

Guilleries-Savassona Fins al 30 de setembre, a Instagram

1r Concurs fotogràfic de l'Espai Natural de les Guilleries-Savassona

Cartell del concurs. Autor: XPN
24/07/2019

El Consorci de l’Espai Natural de les Guilleries-Savassona té la voluntat de posar en valor l’Espai Natural des de vessants diverses com són la flora i la fauna, el paisatge, el patrimoni cultural i les bones pràctiques de respecte i conservació de la biodiversitat. Amb aquesta finalitat, ha organitzat un concurs de fotografia per tal de fer visibles aquests valors mitjançant les xarxes socials.

Foix Les activitats són gratuïtes

Nou programa d'observació de migracions d'ocells al Parc del Foix

Imatge del programa. Autor: Xavier Bayer
24/07/2019

El Parc del Foix acull aquest estiu un nou cicle d'observacions de migracions d'ocells. El programa està organitzat per Còbit, recerca i estudi de natura al Foix, Gaià i Anoia i EDN - Estudi, Divulgació Natura amb la col·laboració del Centre de Recuperació de Fauna Salvatge de Torreferrussa i compta amb el suport del Parc del Foix i l'Ajuntament de Vilafranca del Penedès.

Parc Fluvial Besòs Han nascut tres polls

Èxit reproductiu d'una parella de roquerols al Parc Fluvial del Besòs

Tres polls de roquerol. Autor: Xavier Larruy
24/07/2019

Tal com destacàvem en el darrer butlletí del mes de juny sobre observacions faunístiques al Parc Fluvial del Besòs, l’ornitòleg encarregat de realitzar els censos quinzenals, Xavier Larruy, havia detectat l’intent de reproducció d’una parella de roquerols (Ptyonoprogne rupestris) al pont del Molinet. Finalment, la parella ha construït un niu consistent en una cassoleta de fang ubicada sota del pont i ha aconseguit reproduir-se amb èxit.

Montseny En català, castellà i anglès

Segon butlletí del Life Tritó Montseny

Núm. 2. Autor: Life Tritó Montseny
23/07/2019

Ha aparegut el segon número del butlletí digital que, trimestralment, recull les novetats i notícies del projecte Life Tritó Montseny.

Xarxa de Parcs Naturals Els noms han estat fixats en el marc del treball dut a terme per la Comissió per a la Nomenclatura Catalana de les Cigales

Els noms catalans dels cicàdids

Infografia interactiva de les cigales. Autor: TERMCAT
22/07/2019

Aquest any, des del TERMCAT han volgut acompanyar l’arribada de les cigales amb la publicació d’una infografia interactiva que recull per primera vegada els noms comuns de les espècies i subespècies de cigales (anomenades també xitxarres o fet-fets) que es poden trobar a Catalunya i en zones properes.

Marina L'actuació principal ha estat la realització de desbrossaments manuals

Finalitzats els treballs al Parc de la Serralada de Marina

Actuacions finalitzades. Autor: XPN
22/07/2019

Han acabat en tot l’àmbit de Santa Coloma de Gramenet els treballs forestals d’eliminació de combustible acumulat desprès de l’actuació forestal contra el Tomicus destruens.

Collserola L’estudi el desenvolupa l'expert naturalista José Luis Romero

Què ens expliquen les abelles?

'Osmia cornuta'. Autor: José Luís Romero
22/07/2019

En marxa el projecte de recerca que té com a objectiu establir un inventari de les espècies d’abelles i vespes presents als diferents ambients del Parc Natural de la Serra de Collserola.

Diputació de Barcelona Els resultats de la gestió duta a terme en 3.000 hectàrees estratègiques són replicables a tot l'arc mediterrani

El Life Montserrat presenta un model de gestió forestal que redueix el risc d'incendis

Gestió forestal amb ramaderia. Autor: Life Montserrat
19/07/2019

El projecte Life Montserrat, coordinat per la Diputació de Barcelona, ha desenvolupat una infraestructura verda de protecció per evitar grans incendis forestals i afavorir la conservació del patrimoni natural en un àmbit de catorze municipis al voltant de la muntanya de Montserrat.

Marina El cost final de l’actuació ha estat de 7.445,20 euros

S'acaben els treballs de neteja de la llera de la riera de Can Zam

Actuacions a la llera. Autor: XPN
19/07/2019

Els treballs han consistit en la neteja del torrent de Can Zam, situat al municipi de Santa Coloma de Gramenet, que recull una part de les aigües del vessant sud del Parc de la Serralada de Marina i es trobava reblert per llims i sorres, de manera que l'aigua no feia el recorregut adient sinó que sortia fora d'aquest i envaïa la calçada dels carrers del recinte de Torribera.

Mostrando el intervalo 1 - 10 de 20 resultados.

interest