Diputació de Barcelona | Altres | Sant Miquel del Fai De forma parcial, ja que falten alguns treballs i completar el pla d'usos

La Diputació de Barcelona té previst reobrir Sant Miquel del Fai un cop acabin les obres de l'aparcament

22/11/2021

L’Espai Natural de Sant Miquel del Fai es reobrirà al públic parcialment durant la primavera de l’any 2022, un cop acabin les obres de l'aparcament. Així ho ha anunciat la presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, durant una visita institucional al Vallès Oriental, concretament als municipis de Sant Feliu de Codines i Lliçà d’Amunt, el divendres 19 de novembre.

Tal com ha afirmat Marín, s’han finalitzat les actuacions relacionades amb l’entorn natural i "per tant podem garantir la seguretat de tots els visitants en tots aquests espais naturals. Actualment s’està treballant en la zona d’aparcament, per als usuaris que arribin en vehicles, i quan finalitzi aquesta obra la propera primavera obrirem l’Espai Natural de Sant Miquel del Fai".

La presidenta ha volgut destacar la importància d’aquest espai que és tot un referent a la comarca del Vallès Oriental i el Moianès. "De manera gradual s’anirà obrint l’espai fins arribar al cent per cent de tota la seva capacitat i oferta, però la prioritat de la Diputació és la seguretat dels visitants i així es podrà ja començar a gaudir de tot l’entorn natural", ha dit Marín.

Per tal de fer totes les actuacions, s’ha elaborat un Pla d’usos que "ha estat la base per rehabilitar l’espai, tot i que és imprescindible el treball conjunt amb els municipis de l’entorn de Sant Miquel del Fai perquè aquest Pla d’usos sigui un document viu i dinàmic que s’ajusti a les necessitats que van sorgint i que inclogui noves propostes per millorar cada dia aquest entorn privilegiat", ha reblat Marín.

Per últim, en aquest sentit la presidenta de la Diputació de Barcelona ha recordat "la vocació pública i local de la corporació i la seva voluntat ferma de compartir amb els municipis de l’entorn aquest espai magnífic perquè la ciutadania pugui gaudir plenament  d’un espai que serà públic i obert a tothom".

D’aquesta manera la previsió és obrir l'espai al públic un cop acabin les obres d’adequació de la zona d’aparcament, que van començar el mes d’octubre. La reobertura de Sant Miquel del Fai ha estat un dels temes centrals de la reunió, aquest mateix divendres, de la presidenta de la Diputació amb alcaldes i regidors de la comarca.

La Diputació de Barcelona és propietària del conjunt de Sant Miquel del Fai des del 2017, any en què el va adquirir amb la voluntat d’adaptar-lo. Ha estat tancat al públic des d’aleshores, per poder-hi fer les obres de condicionament necessàries. Durant aquest temps, i tot i els aiguats que s’han patit i la pandèmia de la COVID-19 que han retardat les obres, s’ha reforçat la seguretat de les instal·lacions, amb treballs d’estabilització dels talussos i de renovació dels 1.500 metres de baranes de tot el circuit, de l’enllumenat i del cablejat exterior.

El conjunt de l’Espai Natural de Sant Miquel del Fai és un Bé Cultural d’Interès Nacional i està inclòs dins del Pla d’Espais d’Interès Natural dels Cingles del Bertí, fet pel qual les obres d’adequació s’han ajustat totalment als objectius de conservació patrimonial.

El desembre del 2018, la Diputació de Barcelona també va adquirir el cartulari del monestir benedictí de Sant Miquel del Fai, un document del segle XIV de gran importància històrica.

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Diputació de Barcelona, Altres, Sant Miquel del Fai, ODS, Diputació de Barcelona, Notícies d'arreu,