caes

Sant Llorenç-Obac Simplificar la documentació i realitzar enquestes als visitants, entre les recomanacions sorgides de l'auditoria

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac renova la certificació del sistema Q de Qualitat Turística i defineix noves accions de millora

12/05/2021

Els tècnics del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac responsables de la gestió de la Q de Qualitat Turística van revisar amb l’auditora els continguts d’aquest sistema de qualitat en espais naturals protegits. Durant la sessió, celebrada el dimarts 13 d’abril, van sorgir noves recomanacions i propostes per avançar i millorar, entre d'altres, simplificar la documentació i fer-la accessible als treballadors del Parc Natural, realitzar més enquestes als visitants i reforçar la difusió relacionada amb el tipus d'accessibilitat dels equipaments.

El Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac està acreditat amb la certificació Q de Qualitat Turística des del 2007, una eina de gestió que permet assegurar la qualitat en els serveis d’ús públic, considerant sempre la seva compatibilitat amb la protecció del patrimoni natural i cultural i la millora continuada.

Auditoria per a l'anàlisi i revisió profundes

Anualment, es revisa el grau de compliment del sistema mitjançant una auditoria en què s’analitzen els documents, procediments i requisits que s’han d’assolir així com l’evolució que permeti la millora continuada en la gestió administrativa vinculada a l’ús públic i també en l’atenció als visitants.

Les principals recomanacions sorgides de l’auditoria del 2021 han estat, d’una banda, la simplificació dels documents i la seva accessibilitat per part dels treballadors. Per tal de fer això possible, des del Parc Natural s’organitzarà una plataforma en línia com a repositori de documents i registres.

D’una altra, s’ha fet palesa la necessitat de conèixer millor les preferències i opinions dels visitants al Parc. Enguany, atesa la poca interacció social a causa de la COVID-19, no ha estat fàcil aconseguir aquesta informació. Amb el retorn progressiu a la normalitat, s’ha proposat fer enquestes als visitants en els indrets principals del Parc Natural.

L’auditoria també ha fet èmfasi en la formació dels treballadors, com a garantia de millora en l’atenció als usuaris del Parc, i, finalment, en la necessitat de fer més visible el tipus d’accessibilitat dels equipaments, tant a la pàgina web com a les diverses publicacions del Parc.

L’òrgan impulsor i de gestió del sistema de qualitat en espais naturals protegits, l’anomenada Q de Qualitat Turística, és l’Instituto para la Calidad Turística Española (ICTE). Fruit de la col·laboració entre la Secretaria General de Turisme del Ministeri d’Economia, l’ICTE, la Federació Europea de Parcs Naturals i Nacionals (EUROPARC) i alguns espais naturals protegits com ara el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, va néixer la norma UNE 187002, que estableix els requisits que defineixen el nivell de servei al visitant en un espai natural protegit.

Per a més informació sobre la Q de Qualitat Turística al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, consulteu aquest enllaç.

compartir

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Sant Llorenç-Obac, Diputació de Barcelona, ODS,