Collserola
Una trentena d'alumnes provinents d'arreu del món

Estudiants de l’ETSAB visiten el Parc Natural de la Serra de Collserola

$urlFileEntry

Autor: CPNSC

15/03/2020

En el marc del curs ‘Caminar Barcelona’, una trentena d’estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) van visitar diferents espais de la serra per abordar l’espai de transició ciutat - Parc Natural.

La sessió, promoguda pel Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (UPC), es va realitzar el dimecres 19 de febrer del 2020.

Els participants eren una trentena de estudiants de procedència ben diversa: Itàlia, França, Alemanya, països àrabs, Llatinoamèrica, Canadà, Escandinàvia i Espanya (quatre, un dels quals era català). Al capdavant, hi havia els professors Ferran Sagarra i Isidre Santacreu.

L’activitat va consistir en una passejada acompanyada per un tècnic designat pel Consorci, l’arquitecte Josep Mascaró. La visita va abordar el gradient de l’espai de transició urbà - parc, que comença a l’estació superior del funicular de Vallvidrera i baixa fins al pantà, on es va explicar la història i el funcionament antic i actual del pantà de Vallvidrera i de la mina Grott i l’evolució del territori i d’aquestes implantacions humanes que, avui en dia, constitueixen un important patrimoni històric i arquitectònic, així com un espai de biodiversitat.

Aquest curs, que es repeteix exitosament any rere any, pretén donar a conèixer les diferents realitats que componen la ciutat de Barcelona, entre les quals hi ha el Parc Natural de la Serra de Collserola, peça estratègica de la seva infraestructura verda.

La visita va acabar al Centre d’Informació del Parc Natural, on els va rebre el seu director Marià Martí, qui va oferir-los una presentació del Parc i, tot seguit, encetà un col·loqui amb els estudiants i tècnics.

compartir

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola (CPNSC)

Categoria: Collserola, Paisatge, Biodiversitat, Hidrologia, hàbitats, Planificació i avaluació, Recerca i seguiment, Gestió del medi, Divulgació, ODS,