Garraf Fa sis anys que fan part del camí ramader de Marina

El Parc del Garraf acull els cavalls que la Fundació Miranda porta en transhumància des de Coll de Nargó

15/12/2020

Entre el 10 i el 18 de desembre sis voluntaris de la Fundació Miranda acompanyen a peu deu cavalls recuperats de maltractament i abandó en transhumància des de la pastura de Coll de Nargó (Alt Urgell) fins a Olivella (Parc del Garraf). Fa sis anys que la Fundació emprèn aquesta llarga caminada per antics camins de transhumància i algun tram del camí ramader de Marina.

La primavera passada, la transhumància de la Fundació Miranda va quedar anul·lada perquè a causa del confinament per la Covid 19 no van poder fer aquest moviment amb garantia total. Per aquest motiu, alguns cavalls de la Fundació van haver de quedar-se a la pastura de Coll de Nargó també durant l'estiu.

A causa de la disminució d'ingressos per la impossibilitat d'efectuar activitats en aquest moment de crisi sanitària, la Fundació ha hagut de deixar la pastura que tenia arrendada a coll de Nargó i traslladar els cavalls a la pastura que gestiona en col·laboració i amb el suport del Parc del Garraf, de l'Ajuntament d'Olivella i de l’Ajuntament de Sant Pere de Ribes.

Després de tres anys pasturant al Parc del Garraf, s’han fet estudis amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Universitat de Lleida (UDL) sobre l’impacte dels cavalls a la pastura. El cavall és un gran herbívor que de manera visible fa una gran aportació en la recuperació del paisatge mosaic, la biodiversitat, la salut del bosc i de les persones.

Font de la informació: Fundació Miranda

Categoria: Garraf,