Garraf El cap de setmana del 3 i 4 d'abril

El Parc del Garraf, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i Saphira Dive organitzen tallers i una jornada de neteja de brossa marina

A la jornada de diumenge 4 es recollirà brossa a la platja i al mar. Autor: Saphira Dive

26/03/2021

Saphira Dive, empresa que es certificarà amb la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) del Parc del Garraf, organitza tallers mediambientals i una neteja de la platja i el fons marí a Vilanova i la Geltrú el cap de setmana del 3 i 4 d’abril, amb la col·laboració del Parc del Garraf, de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i del Consell Comarcal del Garraf.

Saphira Dive és un centre de submarinisme situat a Vilanova i la Geltrú que està fent el procés d’adhesió a la CETS del Parc del Garraf. En el marc de la carta i dins de les seves actuacions de millora, l’empresa ha proposat fer activitats de sensibilització ambiental lligades al front marítim. Per això faran  una neteja de la platja i del fons marí i uns tallers mediambientals el 3 i 4 d’abril.

El primer dia, el dissabte 3 d’abril, és previst fer un taller en línia a les 18h per explicar el decàleg de consells que tot bussejador ha de conéixer per a conservar l'oceà, però també com fer un escrutini de la brossa que es recull, on va a parar i fer partíceps no només als bussejadors sinó també a la resta, a càrrec de la biòloga marina Patricia Martí. L’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú té una campanya de cartells al clavegueram que alerta que "el mar comença aquí". Es vol conscienciar la població que la brossa realment arriba al mar i que no només l'administració sinó també empreses i el propi Parc del Garraf s’impliquen en evitar-ho.

El segon dia, diumenge 4 d’abril a les 9 del matí, hi haurà l'activitat al mar amb els bussejadors, fent immersió des de vaixell i per als no bussejadors es farà snorkel des de la platja i a la mateixa sorra. S’ha quedat a les 8:30h a la porta del Club Nàutic de Vilanova i la Geltrú per explicar l’activitat i donar el material. Els no bussejadors aniran a la platja de Ribes Roges, a la banda més propera de Roc Roi. En acabar es farà un escrutini de tot el que s'ha recollit i fotos per fer-ne difusió a les xarxes socials.

Per poder participar al taller i a la neteja cal inscriure’s prèviament al correu info@saphiradive.com. El cost per fer l'activitat subaquàtica és de 35 euros i la terrestre, 10.

Font de la informació: Xarxa de Parcs Naturals

Categoria: Hidrologia, algues, Gestió del medi, Garraf,