Marina Durant la sessió es van recollir nombrosos suggeriments

Té lloc la 9a Trobada d'Entitats del Parc de la Serralada de Marina

15/01/2021

Prop d'una vintena de persones, entre representants de dotze d'entitats i del Consorci del Parc, van assistir a la IX Trobada d'Entitats del Parc de la Serralada de Marina. La sessió va tenir lloc l’11 de desembre del 2020 al vespre i es va desenvolupar en línia a causa de la pandèmia.

Per novè any consecutiu, el Consorci del Parc de la Serralada de Marina va convocar la Trobada d’Entitats. Cinta Pérez, directora del Parc, va iniciar la sessió explicant la gestió portada a terme al Parc durant les diverses fases de la pandèmia de la COVID-19, així com els recursos de què s’ha pogut disposar i la manera com aquests s’han organitzat.

Així, si bé en una primera fase es va limitar molt la presència física en el territori i es aturar pràcticament tota l’activitat, a partir de finals de maig progressivament es van reprendre treballs que havien quedat aturats. Entre aquestes actuacions figuren el projecte de restauració i minimització d’impactes a la vall de Betlem i la recollida de material conseqüència de les tales d’arbrat afectat per Tomicus a Sant Fost. També es van dur a terme diferents projectes de restauració de l’erosió.

Malauradament, al llarg dels mesos, la sobrefreqüentació del Parc es van traduir en un augment del vandalisme, abocaments de brossa i deixalles i festes nocturnes, entre d’altres efectes negatius, una problemàtica comuna a tots els parcs de la Xarxa de Parcs Naturals que va impulsar la Diputació de Barcelona a iniciar la campanya de civisme “Parcs naturals sí, però amb civisme”.

Per acabar, d’una banda, la directora del Parc va recordar que durant el 2020 es va continuar treballant en la incorporació del municipi de Sant Fost de Campsentelles al Parc i, d’una altra, va explicar breument algunes de les activitats que conformen el Pla d’objectius i actuacions (POA) del 2021 del Parc.

En una segona part de la Trobada d’Entitats, Joana Barber, gerent del Consorci del Parc de la Serralada de Marina, va explicar la metodologia per a la realització del POA i les consideracions del Pla de Mandat de la Diputació de Barcelona que incorpora els Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de Nacions Unides.

A continuació, els diversos representants de les entitats del Parc participants van poder adreçar els seus suggeriments, consultes sobre els temes exposats així com intercanviar opinions. Algunes de les qüestions abordades van ser l’augment de visitants al Parc entès en positiu com una oportunitat per crear nous vincles amb l’espai natural protegit; la calendarització i efectes de la incorporació de Sant Fost al Consorci; l’increment de trialeres i de bicicletes a motor elèctric o les actuacions fetes al poblat ibèric de les Maleses. També es va posar damunt la taula la problemàtica amb la fauna salvatge, per exemple, el porc senglar, i la necessitat de millorar la senyalització dels diversos itineraris.

Categoria: Marina, ODS,