Montseny | Diputació de Barcelona Se suspenen les activitats programades i el servei de transport públic Bus Parc

Mesures excepcionals amb motiu de l'elevat risc d'incendi al Parc Natural del Montseny

13/08/2021

Arran de l'onada de calor que està afectant aquests dies Catalunya i el greu risc d’incendi activat a 184 municipis de les comarques de Barcelona amb el nivell 3 del Pla Alfa, des del Parc Natural del Montseny i de manera conjunta i en consens amb els diversos municipis del Parc, s’ha acordat tancar la circulació motoritzada a les principals pistes forestals que donen accés al medi natural a fi efecte de minimitzar els riscs que puguin tenir aquestes activitats. També s’han suspès les activitats programades i el servei de transport públic Bus Parc.

En els municipis què està activat el Pla Alfa nivell 3, ja està restringida la circulació dels accessos des de dimecres, com és el cas, per exemple, de l’accés al pla de la Calma per la pista de la Pedralba a Tagamanent o per la riera de Vallcàrquera a Figaró.

A partir d’aquest divendres s’amplia la restricció a la resta de municipis del Parc, seguint les recomanacions d’aplicar les mesures restrictives de la Resolució INT/2641/2021 en la resta de municipis de Catalunya, es tanquen els accessos en pistes forestals dels municipis del Parc Natural, com és el cas de la que dona accés al turó de l’Home, des de la plana del Coll fins a l’Àrea d’esplai de la Guardiola.

Des del Parc Natural es demana que s’extremi la vigilància i la precaució, així mateix se suspenen les activitats programades a fi efecte de no incentivar les visites al medi natural i el servei de transport públic. Es preveu que aquestes mesures s’allarguin fins a les 00 hores del dimarts 17 d’agost, quan es preveu que la situació meteorològica millori.

Ahir dijous a la tarda, els Bombers van extingir un foc, a prop del barranc del Torrent de les Maries, al municipi del Figaró, dins l’àmbit de la Reserva de la Biosfera del Montseny. La ràpida intervenció va fer que es cremessin només 0,2 ha, segons els Agents Rurals, tot i que tenia molt potencial per cremar donat la zona orogràficament complicada.

Aquesta acció respon als Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) números 3 "Salut i benestar", 11 "Ciutats i comunitats sostenibles" i 15 "Vida terrestre". Els disset ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre del 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.​​​

Font de la informació: Gabinet de premsa de la Diputació de Barcelona

Categoria: Montseny, Diputació de Barcelona, Diputació de Barcelona, ODS,