Collserola Amb un mirador i parada d'autobús

Nova porta del Parc Natural de la Serra de Collserola a Torre Baró, a l'inici del Passeig de les Aigües

$urlFileEntry

La vorera-mirador. Autor: CPNSC

31/07/2013

Una actuació de millora urbanística i de mobilitat promoguda per l'Ajuntament de Barcelona al carrer Castellví, al barri de Torre Baró, ha donat lloc a una nova porta de parc amb uns trets molt particulars.

El gran repte del Parc Natural de la Serra de Collserola és relligar de forma harmònica la zona de contacte entre l'àmbit urbà i el natural. Aconseguir un contacte amable i de qualitat on es pugui identificar el final de zona urbana i l'inici del parc, definint dues identitats que s'entrellacen. Així doncs, aprofitant una actuació que havia de desenvolupar l'Ajuntament al carrer Castellví per facilitar el gir i la circulació de l'autobús de barri, la delimitació de places d'aparcament per als veïns i l'emplaçament d'una parada d'autobús, amb la col·laboració del Consorci, el projecte s'ha adaptat al context de zona de contacte i transició parc – ciutat i ha permès configurar una vorera – mirador que defineix el límit del parc de Collserola, encabeix la parada de l'autobús i adreça als usuaris del parc vers l'inici del Passeig de les Aigües - sector nord, on aquesta via de passejada s'enllaça amb el carrer esmentat. Abans d'aquesta actuació, ambdues unitats no establien cap relació, a partir d'ara, el transport públic (autobús) permet arribar a un àmbit d'entrada al parc on s'ubica la pròpia parada d'autobús que ja forma part d'aquest espai d'acollida. En definitiva, una petita actuació amb molta sinèrgia que introdueix una notable millora i permet identificar aquesta part del barri amb el parc de Collserola.

Font de la informació: Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola

Categoria: Collserola, general,