Subvencions a particulars - Preguntes freqüents

En aquesta secció trobaràs informació d'interès que t'ajudarà a resoldre els dubtes relacionats amb la sol·licitud de les subvencions a particulars. Clica sobre la imatge per descarregar-te la infografia.

 Presentació de sol·licituds 

Del 30 de juny al 20 d’agost de 2023 (ambdós inclosos).

  1. La sol·licitud de la subvenció es troba a subvencions a particulars i/o entitats sense ànim de lucre

Us recomanem que us baixeu l’Adobe Acrobat Reader DC que és gratuït i permet signar digitalment documents PDF.

  1. La participació en aquesta convocatòria haurà de tramitar-se pel tràmit específic de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona, a la secció Tràmits de la ciutadania, entitats i empreses>Subvencions>ParcsNaturals (https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/), emplenant el formulari electrònic, que serà signat electrònicament, pel representant legal de l‘entitat, amb el certificat digital personal (IdCat, DNIe, etc.) i que anirà acompanyat de la documentació exigida a la Base 7.

Qui tingui dificultats per fer la presentació electrònica de la documentació podrà, abans d'acabar el termini de presentació, anar a la Unitat de Registre - Oficina d’Assistència en matèria de registres de la Diputació de Barcelona (rambla Catalunya, 126, Barcelona), on rebrà assistència per fer aquest tràmit, de dilluns a divendres de 10:00 a 13:00 hores. Prèviament, cal consultar al web els horaris i condicions per a la presència física al Registre.

La documentació exigida a la Base 5 es pot trobar, indistintament, al lloc web.

. Les persones físiques també poden presentar la sol·licitud de subvenció al Registre de la Diputació de Barcelona juntament amb la documentació requerida a la Base 5. També es pot presentar a les oficines de Correus i tramitar la documentació com a correu certificat administratiu.

Persones físiques o el representat legal de l’entitat, que és la persona que ha de signar electrònicament la sol·licitud.

La representació legal s’ha d’acreditar presentant poders de representació i/o certificat original signat electrònicament pel/per la secretari/ària de l’entitat que acredita la representació legal del/de la sol·licitant. En cas de signar la sol·licitud amb un certificat de representant de persona jurídica de l’entitat, aquesta documentació no s’haurà de presentar.

No. Només et pots presentar a una sola línia de subvenció:

  1. Activitats forestals.

  2. Activitats agrícoles i ramaderes.

  3. Empreses de serveis.

  4. Millora dels habitatges i la restauració del patrimoni arquitectònic.

  5. Activitats de caràcter cívic, cultural i esportiu i pedagògiques.

  6. Instal·lacions tèrmiques de biomassa i actuacions d’eficiència i estalvi energètic en edificis.

Es pot sol·licitar subvenció per a un altre dels conceptes en una excepció: per a despeses associades a les certificacions d’adhesió a la Carta Europea de Turisme Sostenible i per a despeses associades a la certificació com a producció ecològica segons determina el Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE). 

. Pots presentar-te a qualsevol altra convocatòria de la Diputació.

A més, les subvencions atorgades són compatibles amb qualsevol altra concedida per altres administracions o ens públics o privats per a la mateixa activitat, inclosa la Diputació de Barcelona. L’import de la subvenció, juntament amb el de les subvencions concedides amb la mateixa finalitat, no podrà ultrapassar el cost de l’actuació o activitat subvencionada (Base 11).

  Àmbit 

Per a totes les línies: el dels plans especials de protecció dels espais protegits del Montseny, Montnegre i el Corredor, Sant Llorenç del Munt i l’Obac, Garraf, Olèrdola, Montesquiu i Foix, Parc de la Serralada de Marina, Guilleries-Savassona, Xarxa Natura 2000 del Parc de la Serralada Litoral i Reserva de la Biosfera del Montseny província de Barcelona i Carta Europea de Turisme Sostenible de la Xarxa de Parcs Naturals.

Per a instal·lacions tèrmiques amb biomassa: Parc Natural de la Serra de Collserola, tot el sòl no urbanitzable dels municipis de menys de 5.000 habitants i que tinguin almenys una cinquena part del terme municipal dins dels espais naturals protegits esmentats anteriorment; urbanitzable dels municipis de menys de 5.000 habitants i que tinguin almenys una cinquena part del terme municipal dins dels espais naturals protegits esmentats anteriorment.

Per a activitats forestals, agrícoles i ramaderes: s’inclou també tot el sòl no urbanitzable dels municipis de menys de 5.000 habitants i que tinguin almenys una cinquena part del terme municipal dins dels espais naturals protegits esmentats anteriorment. 

  1. Redacció de projectes, estudis o documents tècnics, encara que coincideixin amb l’objecte de les presents subvencions (Base 16).
  2. Activitats, obres i instal·lacions, l’execució de les quals hagi estat finalitzada fora del període comprés entre l’1 de gener i el 31 de desembre del 2024 (Base 16).
  3. Obres o actuacions que hagin incomplert els tràmits d’obtenció de la corresponent autorització quan aquesta sigui necessària (Base 16).
  4. L’impost sobre el valor afegit, el/la sol·licitant ha d’indicar si té activitat subjecta o no a aquest impost, o bé si està subjecta a la regla de prorrata i el percentatge corresponent (Base 16).
  5. Les despeses financeres ni aquelles que no tinguin com a finalitat l’objecte de la subvenció o no siguin imputables al projecte subvencionat. Tampoc seran admeses aquelles factures que corresponguin a una despesa subvencionable adquirida mitjançant un contracte de lloguer o rènting (Base 16).
  6. Les despeses que no estiguin directament vinculades a la celebració d’activitats de caràcter cultural, pedagògic, servei comunitari, cívic o esportiu esmentades, com poden ser regals, menjars i begudes.

 El pressupost 

El pressupost (Annex 2) és una previsió dels ingressos i les despeses del projecte que has explicat a la memòria (Annex 1).

Tingues en compte que un pressupost elevat del projecte o activitat per al qual se sol·licita la subvenció no implica, necessàriament, que l’import a atorgar sigui superior.

En aquest sentit, el pressupost ha de reflectir estrictament la previsió d’ingressos i despeses de l’activitat per a la qual se sol·licita la subvenció, ja que posteriorment en el moment de la JUSTIFICACIÓ la normativa obliga a justificar el cost total de l’activitat.

Recorda que la previsió d’ingressos no pot ser superior o igual a la previsió de despeses, ja que no pot haver-hi sobrefinançament.

 Subcontractació

Podrà subcontractar-se, totalment o parcialment, el desenvolupament d’aspectes concrets d'aquells que conformen l’execució del projecte/activitat subvencionada sempre que el seu pressupost d’execució no superi el límit del 50 % del cost total del projecte/activitat.

S’entén que existeix subcontractació quan el beneficiari/ària concerta amb tercers l’execució total o parcial de l’activitat subvencionada.

 Beneficiaris

Poden ser beneficiaris/àries d’aquestes subvencions les persones físiques o jurídiques, legalment constituïdes que hagin de realitzar l’activitat que fonamenta el seu atorgament, i reuneixin, segons la línia d’actuació, les condicions exposades a la Base 4.

Excepcionalment, tindran la consideració de beneficiari/ària de les subvencions, a banda dels subjectes previstos a l’article 11 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquelles agrupacions de persones físiques o jurídiques que, tot i no tenir personalitat jurídica, integrin un conjunt de finques forestals, incloses en l’àmbit dels espais protegits esmentats a l’art. 2 d’aquestes bases i gestionats pel Servei de Gestió de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona o pels consorcis de gestió dels espais protegits, per al cas de la línia de subvenció per a activitats forestals.

 Documentació que cal presentar

  • Annex 1: memòria del projecte/activitat.
  • Annex 2: pressupost.
  • Annex 3: declaracions responsables.
  • Annex 4: declaració de contacte habitual amb menors.
  • Annex 5: retribucions òrgans directius. Aquest annex només s’ha de presentar quan la subvenció sol·licitada sigui superior als 10.000 €.

A més, has d’adjuntar la documentació administrativa (Base 5.2) en funció de si és persona física o jurídica.

*En funció de la línia de subvenció sol·licitada, també has d’adjuntar la documentació relacionada en l’apartat 5.2 (Base 5.2).

Aquesta documentació la trobaràs a l'adreça següent: Subvencions a particulars i entitats

 

No. La memòria (Annex 1), pressupost (Annex 2) i declaracions de concurrència dels requisits (Annexos 3, 4, 5) han de ser els models normalitzats corresponents a l’any 2024, ja que són els que recullen tots els requisits de les Bases.

http://parcs.diba.cat/web/informacio-administrativa/subvencions/particulars-entitats

Si és dins del període de presentació de sol·licituds (30 de juny inclòs):

Pots presentar una esmena de sol·licitud que trobaràs a:

Indicant al camp "Observacions" el número de petició de la sol·licitud original i el codi de la convocatòria, del Registre General de la vostra sol·licitud electrònica i la data de presentació, així com el títol del projecte presentat i demanant que aquesta documentació s’incorpori a la sol·licitud presentada.

Aquesta esmena de sol·licitud haurà d’anar signada electrònicament per la mateixa persona que hagi signat la sol·licitud de presentació a la convocatòria.

Si ha finalitzat el període de presentació de sol·licituds:

Segons la Base 5 se't requerirà perquè puguis rectificar o incorporar les esmenes necessàries en un termini de deu dies hàbils. Si no ho fas, se t'exclourà de la convocatòria.

 Compliment dels requisits

  • Els requisits per poder ser beneficiari de la subvenció, establerts a la Base 4, s’han de tenir abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

    No és vàlida l’adquisició d’algun d’aquests requisits (per exemple, la inscripció registral) amb posterioritat a aquesta data.

 

 Termini de resolució i notificació de la concessió i/o denegació

Transcorreguts 6 mesos des del dia de finalització de presentació de sol·licituds es procedirà a l’aprovació dels resultats de la convocatòria.

Es notificaran de forma individualitzada els resultats de la convocatòria.

 

 Pagament

Segons la Base 18:

  • El termini de justificació de les subvencions s’iniciarà l'1 de gener del 2025 i finalitzarà el 31 de març del 2025.
  • Els formularis de justificació de les despeses efectuades, s’hauran de presentar a través del tràmit corresponent de la seu electrònica, adjuntant els models normalitzats que es troben als llocs web que s’indiquen a la Base 19, i, en el cas de les persones físiques, també es podran presentar al Registre de la Diputació de Barcelona, juntament amb la documentació requerida, i també es podran presentar a les oficines de correus i tramitar la documentació com a correu certificat administratiu. 
  • El pagament es realitzarà d’un sol cop i prèvia la presentació dels justificants (Base 18). En tot cas, i atenent a la base 5 d’aquesta convocatòria, La subvenció no excedirà en cap cas del 50% del cost total de l’activitat, actuació o obra. Si aquest 50% resulta un import inferior a l’atorgat, s’entendrà que el beneficiari renuncia automàticament a la diferència per desviació (Base 15).

 


  • Per a la resta de consultes sobre la sol·licitud de subvencions: atenció exclusiva per correu electrònic u.gestioeconomica@diba.cat