Montnegre-Corredor Educació ambiental | Audiovisuals | Passejades guiades | Cursos i tallers | Concerts | Expos. temporals
de maig

El Montnegre, espai de benestar, natura i cultura

Horari d'inici: 10:00

Lloc: Centre d'Informació d'Hortsavinyà

Tordera

Organitzadors: Diputació de Barcelona i Origo Natura

Telèfon: 937 630 858

A/e: canpica@canpica.com

Públic a qui va dirigida l'activitat: Familiar/infantil

Accés: gratuït

Descripció:

Aquesta activitat s'inclou dins dels actes amb motiu del Dia Europeu dels Parcs.

10:00 a 14:00 - Jornada de portes obertes al Centre d'Informació d'Hortsavinyà. Tel. 937 630 858.
Es podrà visitar l'exposició itinerant sobre els efectes del canvi climàtic de la iniciativa Zero CO2 de Fundaciónatura i Ecología y Desarrollo, material cedit per l'Oficina Verda de la Universitat de Girona.
Durant el matí es projectaran els audiovisuals sobre la història del Montnegre, i sobre el treball de fotografia nocturna, realitzat per Mariano Pagès, de les ermites i esglesioles del Montnegre.

10:00 a 11:00 – "Activem el cos".
Comencem el dia movent el cos, estirant-lo, respirant, i preparant-nos per una jornada de descoberta i d'experiències a l'entorn. Activitat física adreçada a totes les edats.

11:00 a 13:00 – "Prenem un bany de bosc" (activitat per adults). Una descoberta a través dels sentits, dels boscos del Montnegre i els seus beneficis.
Un bany de bosc vindria a ser com una aromateràpia natural. Consisteix en una excursió, curta i tranquil·la, per un bosc. La proposta es base en una passejada que incorpora exercicis de relaxació, contemplació, respiració i interacció a través dels diferent sentits.

Passejar vàries vegades al mes, per un bosc, durant aproximadament dues hores, enforteix el sistema immunològic de l'ésser humà, s'incrementa el vigor i es redueixen els nivells d'ansietat, depressió, angoixa i fatiga.
(Segons estudis mèdics realitzats al Japó, Corea, Estats Units, entre altres, i recentment a casa nostra)

11:00-13:00 – "Obrim els nostres sentits i connectem amb l'entorn" (activitats per a infants)
Més enllà d'observar i aprendre els noms de les plantes i els animals, es proposa connectar amb la natura a través de tots els nostres sentits. Així doncs, a l'esplanada d'Hortsavinyà, s'organitzaran activitats, per als més petits, en les que treballarem el tacte, l'olfacte, el gust, l'oida i la vista per tal d'esbrinar el que la natura té per explicar-nos.

Pels pares/mares que vulguin participar en l'activitat del Bany de Bosc, els vostres infants quedaran en mans de monitores i mestres amb experiència en el món de l'educació, l'educació ambiental, l'educació viva i l'educació artística, entre altres..

13:00 – 14:00 – "Escrivim i il·lustrem una història"
Per concloure el matí d'activitats, del dia Europeu dels parcs, entre tots els participants escriurem, "a mil mans", les primeres pàgines d'una història, vinculada al Montnegre, que esperem que tingui continuïtat en altres oportunitats, altres trobades i/o altres activitats.
Escriurem el conte del Montnegre, un conte de fades i follets? D'exploradors i aventurers? De bruixes i carboners? ... Veniu a descobrir-ho i a construir-ho!

14:00 – 16:00 – Dinar de pícnic (cadascú porta el seu dinar) i temps lliure

16:00 – Cloenda amb el concert de "Barroques" a l'església de Sant Llop.
Per tancar un dia d'experiències i sensacions de connexió amb la natura, es convida a tots els assistents a gaudir de la bellesa del repertori de música barroca que ens oferiran la mezzo-soprano Eva Franco i la pianista Neus Fàbregas Fita (Barroques).

Requisits activitat:

ATENCIÓ !

Totes les activitats són gratuïtes, però amb places limitades. Per tant és imprescindible fer reserva prèvia a canpica@canpica.com o trucant al 937630858.

Tant als petits com als grans us recomanem que dueu un estoig amb llapis de colors i tisores!!!

Categories: Dia Europeu dels Parcs, Educació ambiental, Audiovisuals, Passejades guiades, Cursos i tallers, Montnegre-Corredor, Concerts, Expos. temporals, general,