A la Xarxa de Parcs Naturals disposem d’equipaments astronòmics que ens ofereixen visites, observacions, tallers, conferències, etc. per a totes les edats, i que ens acompanyen en la descoberta d'un univers d’experiències celestes.
Els espais naturals, allunyats de la contaminació lumínica de les ciutats, ens poden oferir fantàstiques experiències d’observació i comprensió d’aquest medi que ens envolta. També ens poden ensenyar les conseqüències d’aquesta contaminació, sovint menystinguda, que són moltes i poden arribar a ser greus.
Així, entre d’altres, la contaminació lumínica provoca malbaratament d’energia i emissió de gasos, afecta els ecosistemes nocturns i altera la vida dels animals, fet que provoca plagues. A més, dificulta el trànsit aeri i marítim i té un impacte en la nostra salut. També incideix en el treball dels astrònoms, perquè els impedeix observar el cel en les condicions adequades, i afecta les persones que volen observar les estrelles.
Envoltats per la natura, gaudirem del cel nocturn i, en un diàleg constant entre l’art i el cel, descobrirem els secrets de la tècnica per pintar amb vi. Pinzellades, ullades al cel i observacions telescòpiques amb un tast de vi.
31/05/2025
20:45
Observatori Astronòmic del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella, km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau). Olivella
Sessió d’astronomia per observar estrelles, constel·lacions i planetes amb telescopi i a ull nu. Aprendrem a identificar els diferents elements que veiem al cel i ho combinarem amb una mica de mitologia.
17/05/2025
21 h
Museu de la Pagesia de Fogars de la Selva Plaça Serra de Marina s/n 08495 Fogars de la Selva
Envoltats per la natura, gaudirem del cel nocturn, i en un diàleg constant entre l’art i el cel, descobrirem els secrets de la tècnica per pintar amb vi.
10/05/2025
20:45
Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau). Olivella
Versió catalana de l’exposició impulsada per la Societat Internacional de Planetaris (IPS) amb motiu del centenari de l’obertura del primer planetari al Deutsches Museum de Munic.
Del 08/05/2025 fins al 21/09/2025
16 h
Museu de Ciències Naturals de Granollers C/ Palaudàries, 102 Granollers
Des de l’Observatori situarem els planetes a escala. Prendrem consciència de l’espai interplanetari i de com es veuen el Sol i els planetes des de qualsevol altre.
04/05/2025
10 h
Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau) Olivella
Des de l’Observatori situarem els planetes a escala. Prendrem consciència de l’espai interplanetari i de com es veuen el Sol i els planetes des de qualsevol altre.
03/05/2025
18.30 h
Observatori Astronòmic del Parc del Garraf Camí d'Olivella a Plana Novella km 3,5 (davant de l'Escola de Natura de Can Grau) Olivella
Aquest portal web únicament utilitza galetes pròpies amb finalitat tècnica, no recapta ni cedeix dades de caràcter personal dels usuaris sense el seu coneixement. No obstant això, conté enllaços a llocs web de tercers amb polítiques de privacitat alienes a la de la Diputació de Barcelona que vostè podrà decidir si accepta o no quan accedeixi a ells. Consulteu la nostra política de privacitat